logo

شنبه, 02 خرداد 1394 23:31

احداث پل دوستی در منطقه آزاد ارس تحول می‌آفریند

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: بیش از دو دهه است که دالان حمل و نقل ریلی گرجستان تا جلفا و بالعکس به دلیل مناقشه قره باغ مسدود است و در راستای از سرگیری این دالان در مسیری جایگزین، اتصال ریلی قلی بگلو (محدوده منفصل 3 منطقه آزاد ارس) به تبریز، نیازمند مطالعه است.

اکبر ترکان - مشاور عالی رییس جمهوری - در قالب هفدهیمن سفر داخلی دولت تدبیر و امید در فرمانداری خداآفرین اظهار کرد: منطقه آزاد ارس با تکیه بر این دالان حمل و نقل مصوب شده است و در صورت احداث خط ریلی از تبریز تا قلی بگلو می توان از طریق راه آهن جمهوری آذربایجان بار دیگر به گرجستان وصل شد.

به گفته وی منطقه آزاد ارس در محدوده خداآفرین، توانمندی های لازم در بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری و تجارت را به صورت توام دارد.

ترکان افزود: احداث پل دوستی در محدوده قلی بگلو در سطوح زیربنایی مورد بحث است و در صورت تصویب تحولی شگرف در این منطقه ایجاد خواهد کرد.

ارسلان فتحی پور - نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی - نیز ضمن تاکید بر احداث پل دوستی در منطقه آزاد ارس، ایجاد زیرساخت های لازم در این منطقه را خواستار شد.

وی افزود: در صورت احداث این پل و ایجاد مجتمع های کشت و صنعت در محدوده منفصل چهار منطقه آزاد ارس، خداآفرین به یکی از قطب های اقتصادی کشور تبدیل می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی وجود دو محدوده منفصل منطقه آزاد ارس در شهرستان خداآفرین را محرکی برای توسعه این شهرستان دانست.

امین امینیان - فرماندار خداآفرین - نیز در این آیین استقرار کامل ادارات دولتی را از نماینده ویژه دولت تدبیر و امید خواستار شد و افزود: این شهرستان فاقد بیمارستان می باشد و وضعیت راه های روستایی و بهره مندی مردم از گاز، شاخص مناسبی را نشان نمی دهد.

وی اظهار کرد: تکمیل و توسعه زیرساخت های گردشگری در محدوده منفصل سه منطقه آزاد ارس که دارای کاربری گردشگری است، یکی از محورهای توسعه این شهرستان به شمار می رود.

 

 

منبع: ایسنا
خواندن 283 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.