logo

یکشنبه, 26 بهمن 1393 13:19

برج آزادی نماد تهران است /میلاد برجی کاربردی است

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، گفت: کارکرد برج آزادی با برج میلاد متفاوت است. عملکرد برج آزادی فرهنگی و میلاد برجی کاربردی است و آزادی همچنان نماد تهران است.

احمددنیامالی رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، با بیان این که برج آزادی یک اثر هنری و معماری است گفت: برج میلاد یک سازه با ارتفاع بالاست که کارکردهای متفاوتی برای آن تعریف شده و این دو برج اصلا قابل قیاس نیستند و شاید نتوان نام برج را بر سازه آزادی گذاشت.

وی ادامه داد: زمانی که اثر فرهنگی آزادی احداث شد عده‍‌‍‌ای خواستند آن را به نفع نظام گذشته مصادره کنند. همان موفع نیز عده‌ای از روشنفکران و اندیشمندان، منتقد این برج بودند. من خاطرم است خیلی از این آدم‌ها که الان اعتقاد دارند آزادی یک اثر فرهنگی است، زمانی منتقد این برج بودند. ما می‌خواستیم پل بهبودی را احداث کنیم که 1.3 کیلومتر با این اثر فاصله دارد، صدایشان درآمد که این پل چشم‌انداز برج را می‌گیرد و درخواست جمع‌آوری پل را داشتند. برخی دنبال بهانه هستند. من به یکی از آقایان منتقد گفتم "تو که الان مخالف ساخت پل در فاصله1.3 کیلومتری این برج هستی زمانی می‌گفتی با بولدوزر باید آن را تخریب کرد."

به گفته دنیامالی وضعیت برج آزادی به نسبت هفت سال گذشته که دیوارهای آن نم گرفته بود، بسیار بهتر شده و شهرداری و شورا با وجود آن که مسئولیتی در این حوزه ندارند، حمایت‌های خوبی برای ساماندهی برج آزادی انجام داده است  اما مشکل این برج نحوه اداره آن است و باید زمینه حضور بیشتر مردم در این فضا بیشتر فراهم شود.

خواندن 230 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.