logo

یکشنبه, 21 دی 1393 13:54

سرخوردگی اجتماعی پیامد تلاطم بازار مسکن

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بیت‌الله ستاریان با اعلام این که در رکود اقتصادی برنامه‌ریزی برای تولید مسکن غیر ممکن است ادامه داد: هم اکنون عدم ارائه برنامه شفاف اقتصادی از سوی دولت موجب شده است که اقتصاد و بخش مسکن همچنان در حالت انتظار به سر ببرد.

وی در ادامه ایجاد شرایط رکودی را موجب افزایش قیمت مسکن در بازار اعلام کرد و ادامه داد: در این شرایط مشکلات در این حوزه دوچندان شده و تولید کاهش می‌یابد و جهش قیمت به نسبت سال قبل بیشتر می‌شود.
این کارشناس مسکن با اعلام این که دولت باید در سه بخش مالی، زیرساختی و قوانین برای مسکن برنامه شفافی ارائه دهد، ادامه داد: یکی از بندهای بخش مالی اعطای تسهیلات و جذب سرمایه‌های خارجی است که همچنان برنامه مشخصی از سوی دولت ارائه نشده است.
ستاریان، ادامه داد: اما بی برنامگی دولت در بخش مسکن با گذشت نزدیک به یک سال و نیم گذشته از روی کار آمدن آن منطقی نیست.
این کارشناس بازار مسکن با اعلام این که دولت فعالیت‌های اقتصادی خود را مستقل از فعالیت های سیاسی و بین المللی خود نمی‌بیند ادامه داد: هم اکنون این موضوع باعث شده مسکن نیز در رکود اقتصادی فراگیری درگیر شود.
وی با بیان اینکه بازار مسکن تا آخر امسال و نیمه های اول سال آینده در انتظار باقی می ماند، ادامه داد: متاسفانه خریداران و فروشندگان مسکن نمی توانند برنامه‌ریزی درستی از آینده معاملات داشته باشند و پیش بینی می شود که خرید و فروش چندانی نیز در کشور مشاهده نشود.
ستاریان از افزایش نیاز انباشت در بخش مسکن خبر داد و افزود: با این حال امسال به نسبت سال های پیش و حتی سال 88 تولید مسکن کمتر بوده و تقریبا نیاز انباشت فزون تری در مسکن مشاهده شده و این باعث می شود که سال آینده جهش خرید و قیمت در این حوزه داشته باشیم

منبع: میزان.

خواندن 252 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.