logo

پنج شنبه, 18 دی 1393 09:30

رشد3 درصدی قیمت مسکن دریکسال

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

اکونیوز:معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از تکمیل مسکن مهر به عنوان اولویت نخست وزارت و دولت نام برد و تصریح کرد: قیمت مسکن در یک سال اخیر به طور میانگین تا ۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،حامد مظاهریان اظهار داشت: مسکن مهر شامل حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بوده که یک میلیون و ۶۷۴ هزار واحد ان تکمیل و یک میلیون و ۲۵۲ هزار واحد واگذار شده است.   
وی بیان کرد: دولت یازدهم هر ماه واگذاری مسکن مهر را داشته است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال آینده پرونده آن را ببندیم.   
وی درباره تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر نیز گفت: این تعهد هم باید تکمیل و این طرح به صورت کامل تحویل داده شود.   
مظاهریان افزود: خوشبختانه حباب قیمتی در بازار معاملات مسکن از بین رفته است و خریداران از قدرت انتخاب بیشتری برخوردار شده‌اند.   
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت در بخش‌های دیگر هم برنامه‌های خوبی دارد و برای بافت‌های فرسوده و نوسازی ان تلاش‌های خوبی کرده است. 
وی افزود: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی وام بازسازی بافت‌های فرسوده در کلانشهر‌ها ۵۰ میلیون تومان و ودیعه مسکن نیز ۲۰ میلیون تومان است.   
همچنین وام نوسازی در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز ۴۰میلیون تومان و وام ودیعه در این شهر‌ها ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است.   
وام نوسازی در دیگر شهر‌ها ۳۰ میلیون تومان و وام ودیعه هم ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است.   
نرخ بهره این وام‌ها با ۹ درصد تضمین دولت حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد است که مدت زمان بازپرداخت آن نیز ۱۲ ساله است.   
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شناسایی محدوده بافتهای فرسوده در ۴۹۵ شهر برای نوسازی و بهسازی اعلام کرد: برای سال جاری و سال آینده حدود ۳۰۰ هزار واحد در این محدوده‌ها با شرایط جدید ساخته می‌شود و ۲۲ بانک عامل اعم از دولتی و خصوصی در این طرح همکاری دارند و سهم هر کدام از آن‌ها مشخص شده است.   
مظاهریان همچنین گفت: طرح جامع مسکن نهایی شده و مشخص کرده است تقاضای پاسخ داده نشده متراکم داریم و یک بخش مربوط به تقاضای خانوارهای جدید و یک بخش هم به بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی است.   
بنا براین گزارش از ۶۴۰ هزار هکتار مساحت شهرهای کشور حدود ۷۲ هزار هکتار مساحت بافت فرسوده است که تاکنون ۹۰۰۰ هکتار بازسازی شده و ۶۳ هزار هکتار آن باقی مانده است.   
با نوسازی هر هکتار بافت فرسوده حدود ۶۸ واحد مسکونی ایجاد می‌شود.   
بر اساس برنامه پنجم توسعه نوسازی، سالانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده شهری باید نوسازی شود.   
با نوسازی در بافت‌های فرسوده، به ازای هر ۵۷ مترمربع ساخت و ساز یک شغل ایجاد می‌شود که به رونق اشتغال و حمایت از کار ایرانی کمک می‌کند و با تخریب هر واحد فرسوده شهری ۳، ۲ (سه و دو دهم) واحد نوساز ایجاد می‌شود که به اصلاح سیمای شهری، جذب جمعیت جدید و به نوعی توسعه درونی شهر‌ها و تجدید حیات در این مناطق هم کمک می‌کند.  
تاکنون طرح بهسازی و نوسازی ۷۱ شهر به مساحت ۲۴۶۵۵ هکتار تهیه شده که به تصویب استانی رسیده و طرح بهسازی و نوسازی ۲۸ شهر به مساحت ۱۱۱۳۱ هکتار تهیه شده است.

خواندن 320 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.