logo

پنج شنبه, 18 دی 1393 09:22

طراحی محیطی جذاب برای گربه ها در خانه و اتاق کار شما

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

طراح این خانه كه خود یك سازنده ساختمان است برای این‌كه گربه‌ها را در فضای خوب و مناسبی سكنی دهد، شروع كرد به طراحی و ساختن راه‌های باریك مخصوص گربه‌ها، تونل‌ها، سكوها، و نشیمن‌گاه‌های مخصوص گربه‌ها در قسمت‌های مختلف خانه‌. این خانه شامل طراحی كمدهای مخصوص برای گربه‌ها و تعدادی زیادی خوش‌بوكننده برای معطر نگاه داشتن فضا است.

برای این‌كه موی گربه‌ها قسمت‌های مختلف خانه را كثیف نكند پنج جارو برقی روباتی برای تمیز نگه داشن فضاها آماده كرده است. این خانه به طور كامل برای آسایش و زندگی گربه‌ها طراحی شده است و طراح برای این كار از ایده‌های خلاقانه زیادی استفاده كرده است.

در اتاق كار كه در این عكس مشاهده می‌كنید، گربه‌ها می‌توانند از یك ستون كه با طناب پیچیده شده است بالا بروند و هم‌چنین بر روی سكوهای كناری این ستون‌ها بپرند و یا از راهروی اسپیرال پایین بیایند.طراح در این مورد می‌گوید: «در ابتدا فكر می‌كردم كه احتمالا گربه‌ها به این عناصر فقط نگاه می‌كنند اما پس از مدتی دیدم كه به راحتی از آن‌ها استفاده می‌كنند. این عناصر برای گربه‌ها شبیه شاهراه‌هایی است كه آن‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده كنند و از این طریق در فضاهای مختلف خانه آزادانه حركت كنند.»
 

7d811a0f02911694_0216-w422-h634-b0-p0--eclectic-home-office طراحی محیطی جذاب برای گربه ها در خانه و اتاق کار شما - گروه مشاورین اثرپویش پارس

در اتاق خواب اصلی، گربه‌ها می‌توانند از طریق تونلی كه در فضای فوقانی درها ساخته شده است وارد اتاق شوند و مسیر خود را از طریق قفسه‌های معلق برای فضای استراحت ادامه دهند؛ فضایی كه دارای تخت‌خواب‌هایی راحت در زیر نور طبیعی است و آن‌ها می‌توانند با خیال راحت در این فضا به استراحت بپردازند.
 

a31132ca029116ea_0301-w800-h532-b0-p0--eclectic-bedroom طراحی محیطی جذاب برای گربه ها در خانه و اتاق کار شما - گروه مشاورین اثرپویش پارس

در نزدیكی فضای ورودی خانه، برای گربه‌ها یك مسیر موج‌دار جذاب در فضای فوقانی در طراحی و ساخته شده است. هم‌چنین یك بركه پر از ماهی‌های زیبا در این فضا طراحی شده است كه حسابی توجه گربه‌ها به آن جلب می‌شود.البته گربه‌ها هیچ‌گاه تلاش نكرده‌اند كه ماهی‌ها را بگیرند. در این حالت ماهی‌ها می‌توانند در كنار گربه‌ها با خیال راحت زندگی كنند.
 

91710ec50291169a_0221-w800-h532-b0-p0--eclectic-entry طراحی محیطی جذاب برای گربه ها در خانه و اتاق کار شما - گروه مشاورین اثرپویش پارس

هم‌چنین در اتاق كار، قفسه‌های معلق بیش‌تری طراحی و ساخته شده است تا گربه‌ها دور از فضای كار بمانند و ساکنین بتواند بدون نگرانی از مزاحمت گربه‌ها به كارهای خود برسد.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

خواندن 390 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.