logo

چهارشنبه, 17 دی 1393 10:41

مسجد تاریخی ورامین تخریب شد!

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مسجد تاریخی روستای حصار بیگ چند روز پیش جلوی چشم همه اهالی روستا با خاک یکسان شد. این خانه خدا که قدمتی قاجاری داشت، نزدیک 20 سال مورد بی‌توجهی قرار گرفته و تبدیل به انبار شده بود.

عده‌ای بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی را عامل این ویرانی می‌دانند. سرپرست میراث ورامین می‌گوید که وقتی کسانی هستند که برای خانه خدا حرمت قائل نیستند، به راستی ما باید برای حفظ آن اثر چه کاری انجام می‌دادیم؟

مسجد تاریخی ورامین تخریب شد!

مسجد تاریخی روستای حصار بیگ تخریب شد. این تخریب در حالی اتفاق افتاد که بخش‌های مهمی از شبستان این مسجد تاریخی سر و پا بود و می‌توانست پس از مرمت و بازسازی تبدیل به یکی از مساجد مقدس ارزشمند ورامین شود. با این حال این اتفاق نیافتد و جلوی چشم همه اهالی روستا، مسجد با خاک یکسان شد.

به گزارش chn ، این مسجد در بخش جوادآباد شهر ورامین قرار داشت و در ابتدای سال 1380 توسط هیات کارشناس اداره کل میراث فرهنگی تهران مورد بررسی و شناسایی قرار گرفت و مستندسازی شد با این حال این بنا تا کنون ثبت ملی نشده بود.  هر چند این مسجد در اواخر دهه هفتاد مورد مرمت و بازسازی اساسی قرار گرفته بود.

اهالی روستای حصاربیگ می‌گویند که در سیزده سال گذشته در هیچ اقدامی برای بازسازی و ساماندهی این مسجد تاریخی قرار نگرفته بود. مسجد جدیدی را هیات امنا کنار آن ساخته بودند و دیگر این بنا به عنوان انبار استفاده می‌شد.

خواندن 207 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.