logo

دوشنبه, 08 دی 1393 13:57

31 ایده خلاقانه برای ایجاد فضاهای جدید در خانه

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

1.    فضایی گود را به عنوان اتاق نشیمن در نظر بگیرید تا بتوانید یك گودال گفتگو در خانه خود ایجاد كنید.
2.    این اتاق نشمین كه در دو سطح ساخته شده است باعث می‌شود فضای خانه شما هم بزرگ‌تر و وسیع‌تر و هم دنج‌تر به نظر برسد.  اتاق زیر شیروانی را تبدیل به اتاق لم دادن بكنید.

3.   فضای اتاق زیر شیروانی را تبدیل به یك فضای گرم و نرم كنید كه هم بتوانید در آن استراحت كنید و هم فیلم ببینید. 
4    مجموعه كتاب‌های خود را در فضای زیر راه‌پله‌ها به نمایش بگذارید.یا از این فضا برای نگهداری از وسایل مختلف استفاده كنید.
5.   یا از این فضا به عنوان گوشه‌ای دنج  برای مطالعه استفاده كنید.واقعا این فضا دنج است.
6.    سگ‌ها هم مانند ما موجود زنده هستید، پس بهتر است برای سگ خود لانه‌ای گرم و نرم در زیر راه‌پله ایجاد كنید.
7.    دو فضا مخصوص برای ماشین ظرف‌شویی در نظر بگیرید نه یك فضا.
در این حالت شما می‌توانید همزمان تعداد زیادی ظرف را بشویید. هم‌چنین می‌توانید از ماشین‌های ظرف‌شویی كه دارای دو كشو هستند نیز استفاده كنید.
8.   اگر مشغول بازسازی كامل خانه خود هستید، از پیمان‌كار بخواهید یك خانه درختی یا یك فضای مخصوص برای مهمانان طراحی كند.چنین فضاهایی خیلی كم‌تر از آن‌چه شما فكر می‌كنید هزینه برمی‌دارند.
9.   سایه‌بان قدیمی حیاط خانه خود را تبدیل به یك سایه‌بان جذاب برای انجام كارهای هنری بكنید.چنین فضایی باید پنجره‌های بسیار بزرگی داشته باشد تا هم بسیار پرنور شود و هم موجب ایجاد الهامات بصری در شما شود.  
10.   یك سیستم كنترل آفت در داخل یك دیوار ایجاد كنید.نصب لوله‌های ضدآفت به این معنی هستند كه تمام حشرات و جانواران مزاحم از طریق این سیستم از محل زندگی شما دور می‌شوند.
11.   با افزایش كشوها فضاهای نگهدارنده خود را در خانه بیش‌تر كنید.این كشوها به ویژه در حمام و آشپزخانه كاربرد بسیار زیادی دارند.
12.   یك اتاق مخفی در خانه خود ایجاد كنید.گاهی می‌توانید به جای در از یك كتابخانه استفاده كنید تا اتاق مخفی شما در پشت آن پنهان شود.
13.  دیوارهای خانه را مغناطیسی كنید.شركت Magnektik پنل‌های مغناطیسی بسیار بزرگی تولید می‌كند كه آن‌قدر قوی هستند كه هر چیزی، مانند قفسه‌ها و تلویزیون، را می‌توان به آن‌ها نصب كرد. 
14.    یك نشیمن S شكل می‌تواند فضای دوش گرفتن یا حمام بخار شما را تبدیل به فضایی برای لم دادن بكند.لم دادن در چنین فضایی واقعا آرامش‌بخش و جذاب است. 
15.    آیا خانه شما دارای یك سقف اضافی است؟ آن را تبدیل به فضایی برای خوابیدن كنید.
16.    داشتن یك فضای دوش گرفتن بزرگ به این معنی است كه نیازی به تمیز كردن در شیشه‌ای حمام نیست. داشتن چنین فضاهای دوش گرفتنی در فضاهای كوچك نیز امكان‌پذیر است.
17.    فضاهایی را داخل دیوار آشپزخانه برای ریختن آشغال‌ها یا زباله‌های بازیافتی در نظر بگیرید.این فضاها مستقیما به گاراژ خانه راه دارند.
18.    وجود یك سكو در اتاق مهمان یا انباری باعث می‌شود هم بتوان تمام وسایل را داخل آن قرار داد و هم از دیگر فضاهای آن به راحتی استفاده كرد.این ایده باعث می‌شود تا فضای شما كاربردی‌تر شود. این ایده بسیار مناسب خانه‌های نقلی است.
19.     یك بار در ایوان خانه خود ایجاد كنید.
20.    فضای مرده و بی‌استفاده بالای راه‌پله را تبدیل به فضایی برای بازی كودكان بكنید.
21.    علاوه بر یخچال اصلی، یك مینی یخچال برای نگهداری از نوشیدنی‌های دیگر را در زیر جزیره قرار دهید.البته به غیر از نوشیدنی چیزهای دیگری نیز در این مینی یخچال می‌توان قرار داد.
22.    به جای كابینت‌های معمولی، از كابینت‌های متحرك استفاده كنید تا در صورت نیاز فضای پیش‌خان شما افزایش یابد.
23.    یك سینك با شیرهای آب در رختشوی‌خانه خود قرار دهید تا این فضا تبدیل به مكانی مناسب برای شستن تمام وسایل مختلف شود.
24.    از فضاهای مرده خانه خود استفاده كنید و از آن‌ها به عنوان فضاهایی برای نگهداری از وسایل مختلف بهره ببرید.
چنین فضایی می‌تواند در داخل جزیره آشپزخانه باشد.
25.    فضایی را برای جمع كردن آشغال‌های ریز (مانند عكس بالا) در نظر بگیرید.چنین فضاهایی واقعا وجود دارند. 
26.    كودكان دوست دارند كه در اتاق خود مهمانی بگیرند. پس اتاق آن‌ها را مهیای این كار كنید.

27.    با استفاده از این پنجره‌ها و درهای شیشه‌ای فضای بیرونی را وارد فضای داخل خانه كنید.این شیوه كمك می‌كند كه در حین تفریح كردن فضای آشپزخانه خانه شما رو به فضای بیرونی خانه باز شود.
28.    بخشی از سقف قدیمی و كسل‌كننده اتاق خود را تخریب كرده و جای آن شیشه بگذارید تا در شب از درخشش ستاره‌ها لذت ببرید.
29.    یك شومینه دوطرفه ایجاد كنید: یكی به سمت اتاق خواب و دیگری به سمت حمام و سرویس بهداشتی.
وقتی حمام شومینه دارد دیگر نیازی به استفاده از سیستم‌های گرمایشی در آن نیست.
30.    در دو طرف شومینه اتاق نشیمن، فضای نشستن ایجاد كنید.نشمین‌های كنار شومینه كاركردی شبیه به نشیمن‌های كنار پنجره دارند.
31.    و در نهایت، به خود ترس راه ندهید و یك تراس برای اتاق خواب اصلی خانه خود بسازید.شما به یك فضای آرام و ساكت نیاز دارید تا از منظره بیرون خانه خود لذت ببرید.

 

 

خواندن 371 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.