logo

شنبه, 06 دی 1393 10:18

تغییر نام تپه‌های عباس‌آباد به مرکز مصلای تهران

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس شورای شهر تهران درخصوص ساخت‌وساز در اراضی عباس‌آباد نیز گفت: تپه‌های عباس‌آباد قرار است به مرکز مصلای تهران تغییر نام دهد و خود دارای طرح جامع مخصوص است.

وی افزود: مرحوم کازرونی وزیر مسکن و شهرسازی وقت پیشنهادی به رهبری ارائه کردند که این تپه‌ها تبدیل به فضای سبز عمومی شود و ساختمان‌های فرهنگی در مقیاس کلان فرهنگی در آن ساخته شود که با این پیشنهاد موافقت شد و به این ترتیب این اراضی نجات پیدا کرد، چون قرار بود در دهه ۷۰ این اراضی به بازارهای بزرگ تبدیل شوند.

 
وی ادامه داد: همین طرح جامع را در شورا برای این اراضی استفاده کردیم و به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رساندیم و در حال حاضر هم براساس همین مصوبه در آنجا کار می‌شود. در این طرح برای ورودی فضای سبز دو برج در نظر گرفته شده است و موزه جواهرات هم در آن وجود داشت.

 
چمران با تاکید بر ایستادگی شورای شهر تهران درخصوص جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی عباس‌آباد، گفت: قرار بود در تپه‌های عباس‌آباد وزارت نفت و خبرگزاری جمهوری اسلامی ساختمان‌های بلندی بسازند که جلوی ساخت همگی آنها گرفته شد. البته متاسفانه ساختمان‌هایی از جمله وزارت راه و شهرسازی و بانک سپه در آنها ساخته شد.

 
خواندن 97 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.