logo

یکشنبه, 23 آذر 1393 14:54

مرگ دست خداست، گودبرداری وسیله است/ طنز

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در هفته سوم آذرماه چه خبرهایی بود؟

اولین خبر با این تیتر منتشر شد« پاسخگویی سازندگان؛ مطالبه وزارت راه و شهرسازی است» یعنی با این تیتر دیگر سازندگان هیچ راهی به جز پاسخگویی ندارند، مگر سازنده ای جرأت می کند در مقابل مطالبه وزارت راه و شهرسازی مقاومت کند؟

با غلطک صاف اش می کنند؛ می گذارندش لای جرز دیوار و گچ و خاکش می کنند و از روی آن هم یک سفیدکاری و بعدش هم رنگ مولتی کالر، تا همه بدانند پاسخگویی مطالبه کیست و عدم پاسخگویی چه عواقبی دارد. در همین گیر و دار و این عواقب و خوف و ترس بودیم که یک آقایی از وزارتخانه ظاهر شد و گفت: این پاسخگویی سازندگان وجه اخلاقی و وجدانی دارد! ما را می گویی چنان نفس راحتی کشیدیم که ریه هایمان از دود پر شد – آخر از شما چه پنهان ما هم در کنار روزنامه نگاری، بساز بفروشی هم می کنیم تا خرجمان دخلمان را در نیاورد و اگر قرار باشد پاسخگوی ساختمان سازی باشیم که نان مان اگر نگویم آجر می شود اما سفال که می شود-  اما چون این پاسخگویی وجدانی است خیلی مشکل نیست بالاخره یک جوری با وجدانمان کنار می آییم!

در این هفته اما مهمترین خبر تقدیم لایحه پیشنهادی دولت به مجلس بود و مهمترین قسمت این خبر هم گفته بود« پیشنهاد بودجه وزارت راه و شهرسازی 36 درصد افزایش یافت» باور نمی کنید؟ بروید لایحه بودجه را مطالعه بفرمایید. شاید هم فکر می کنید این افزایش بودجه را تازه پیشنهاد داده اند حالا کی آن را قبول کرده و کی تصویب کرده؟ حق دارید احتمالا اگر هم پذیرفته شود با این کاهش قیمت نفت اگر دولت با کسری بودجه مواجه شود اولین جایی که از بودجه اش می زنند همان بودجه عمرانی بی زبان و توسری خور است. بودجه عمرانی هم که فقط در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد پس اگر این پیشنهاد تصویب هم شود که نمی شود به اجرا نمی رسد. پس بهترین کار همان است که شما کردید و از اول این خبر را باور نکردید به قول مگنوم- برعکس قول معروف- بودجه وزارت راه و شهرسازی از بچگی افزایش نداشت!

در خبر دیگر داشتیم« تأکید بر اجرای شناسنامه فنی ملکی» اصلاً یکی از مهمترین و اصلی ترین کارهای مسئولین اجرایی ما همین تأکید کردن است. یعنی آنقدر بر یک موضوعی و مشکلی تأکید می کنند که آن موضوع  یا مشکل از رو می رود و خود به خود حل می شود یا تاریخ انقضایش می گذرد و دیگر قابل استفاده نیست. من به عنوان یک مهندس که اگر بورسیه های غیرقانونی ادامه پیدا می کرد می توانستم دکترایم را هم بگیرم پیشنهاد می دهم که هر مسئول اجرایی یک «معاون تأکید» برای خودش انتخاب کند تا خدای ناکرده هیچ مورد بدون تأکیدی به اخبار درز پیدا نکند به قول مگنوم- اسم مفعول از گم یعنی گمنام و ناشناخته- بی تأکید فتیره!

اما خبر پایانی خیلی خبر بود مضمون خبر این بود« اعلام وضعیت پایداری گودبرداری حقانی تا هفته آینده» خب هفته آینده قرار است وضعیت را اعلام کنند الان منتظر هستید بنده چه چیزی را برای شما توضیح بدهم؟ به دروغ به شما بگویم پایداری گود جنوب و غربی این پروژه محل بحث است؟ الکی بگویم از پیمانکار فعلی خلع ید شده است؟ به چاخان بگویم احتمال دارد وضعیت این گود برداری بحرانی شود؟ نه واقعاً انتظار دارید من روزنامه نگار این چیزها را بگویم؟ نه آقای عزیز، نه خانم گرامی من این چیزها را نمی توانم بگویم اما توصیه می کنم که مواظب رفت و آمد از حاشیه گود و پارک خودرو در آن نزدیکی باشید اصلاً از من می شنوید یک مدتی نه آنجا رفت و آمد کنید نه ماشین پارک کنید. اصلاً به من چه، هر کاری دوست دارید انجام دهید به قول مگنوم؛ مرگ دست خداست گودبرداری وسیله است!

امیدوارم تا هفته دیگر اخبار خبرناک تری به دست ما برسد و ما هم از شرمندگی شما در آییم.

منبع:صما

 

 

 

 

خواندن 357 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.