logo

چهارشنبه, 19 آذر 1393 09:32

تمام مصوبات طرح تفصیلی منطقه 22 تهران لغو شد/ پایان صدور مجوز یک طبقه اضافه در پایتخت

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای طرح انضباط شهری، تمام مصوباتی که از سال 82 به بعد به طرح تفصیلی منطقه 22 اضافه شده و موجب ساخت برج‌های متعدد در این منطقه شده‌ است از سوی وزارت راه و شهرسازی لغو شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای طرح انضباط شهری، تمام مصوباتی که از سال 82 به بعد به طرح تفصیلی منطقه 22 اضافه شده و موجب ساخت برج‌های متعدد در این منطقه شده‌ است، از سوی وزارت راه و شهرسازی لغو شد.

عباس آخوندی در گفتگو با تابناک متذکر شد: براساس طرح جامع، در منطقه 22 تهران به عنوان شُش تنفسی شهر تهران، تنها باید ساختمان‌های کم ارتفاع ساخته می‌شد تا مانعی در جریان باد ایجاد نشود اما در طول سال‌های گذشته عمده ساخت و سازها در این منطقه بالای 20 طبقه است.


وی افزود: تمام استناد طرح تفصیلی هم به یکسری صورت‌جلسه‌هایی است که قبل از تصویب طرح جامع تهران در سال 82 مصوب شده بود. ما تمام این مصوبات را لغو کرده و شهرداری را موظف به بازگشت به طرح تفصیلی منطقه 22 کردیم.


وزیرراه و شهرسازی اظهار کرد: برای برقراری انضباط شهری دولت باید به طور مستمر طرح‌های تفصیلی و مصوبات کمیسیون ماده 5 به ویژه کلان‌شهرها را با طرح جامع مطابقت داده و مغایرت‌ها را شناسایی و لغو کند.


آخوندی توضیح داد: به عنوان مثال در شهر تهران مصوبه هشت بندی تصویب شده است که یک طبقه روی شهر تهران اضافه می‌کند. کل این مصوبه به صورت جزء به جزء در شورای شهرسازی بررسی شده و برای هر بند از آن تصمیمی مجزا گرفته شده است. این کار در تمام کلان‌شهرای کشور انجام شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

خواندن 792 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.