logo

چهارشنبه, 12 آذر 1393 11:53

سرنوشت بافت تاریخی شیراز در انتظار طرح مهندسان مشاوران

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرنوشت بافت تاریخی شیراز در انتظار طرحی است که مشاوران طرح تفضیلی قرار است ارائه دهند. این خبر را درحالی معاون میراث‌فرهنگی کشور در خصوص آخرین وضعیت بافت تاریخی شیراز می‌دهد که به‌گفته او، بر اساس این طرح هر عملیات عمرانی با نظارت و تایید سازمان میراث‌فرهنگی انجام می‌گیرد.

دو روز پیش درحالی کارشناسان میراث‌فرهنگی برای بررسی و جمع‌آوری مستندات به بافت تاریخی شیراز اعزام شدند که معاون میراث‌فرهنگی کشور نتیجه نهایی تصمیم‌گیری‌ها را  منوط به طرح ارائه شده از سوی مشاور طرح تفصیلی دانست.

«محمد‌حسن طالبیان»، معاون میراث‌فرهنگی کشور با بیان این مطلب به خبرگزاری میراث‌فرهنگی گفت:« درحال‌حاضر میراث‌فرهنگی در انتظار طرحی است که مشاور طرح تفصیلی قرار است برای ساماندهی بافت تاریخی شیراز ارائه دهد».

او تاکید کرد:« به محض اینکه این طرح و نقشه آماده شود در شورای فنی سازمان میراث‌فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تایید به مرحله اجرا می‌رسد».

آنطور که طالبیان می‌گوید، در طرحی که قرار است مشاور طرح تفصیلی ارائه دهد نه‌تنها ارزش‌های تاریخی حفظ می‌شود که تمام اقدامات انجام گرفته در بافت به‌صورت برنامه‌ریزی و دقیق پیش می‌رود.

 

 

 

 

خواندن 168 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.