logo

یکشنبه, 02 آذر 1393 09:31

پاسخ به اعتراض فرمانداری درباره عمارت عین‌الدوله

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نهمین جلسه شورا با بیان اینکه اعتراض فرمانداری به مصوبه شورا درباره عمارت عین‌الدوله بعد از مهلت قانونی ارسال شده بر اجرای مصوبه خود تأکید کردند.

شورا بر اجرای مصوبه خود اصرار کرد/ اعتراض بعد از مهلت قانونی بوده است

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای شهر تهران ، در یکصد و نهمین جلسه شورا بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه شورای شهر درباره الزام شهرداری تهران به حفاظت عرصه عمارت تاریخی فرهنگی عین‌الدوله مطرح شد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در توضیح این اعتراض ،گفت: تاریخ مصوبه شورا  خرداد ماه بوده است و فرمانداری در زمان قانونی اعتراضی به آن نکرده است اما چون مالک زمین بسیار بانفوذ است دوباره به مصوبه شورا اعتراض کرده‌اند. جالب اینجاست که معاون شهرسازی شهرداری نیز در این زمینه با فرمانداری هماهنگ شده است که این سؤال پیش می‌آید که آیا معاون شهردار می‌تواند علیه مصوبه شورا بایستد و مصوبه شورای معماری منطقه را در مصوبه شورای شهر ارجح بداند.

محمد سالاری در ادامه به سابقه پروژه عین‌الدوله پرداخت و گفت: مالک حقیقی در سال 75 این ملک را به شهرداری منطقه 4 فروخته و شهرداری منطقه در آن زمان بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 5 پروانه ساخت 24 طبقه را برای این ملک صادر کرده‌اند که این پروانه با اعتراض اهالی و سازمان میراث فرهنگی ابطال شد.

وی ادامه داد: شهرداری دوباره ملک را تملک کرده و به شرکت سرمایه‌گذاری مسکن واگذار کرده است در سال 89 شهرداری باز قصد داشت به این ملک پروانه بدهد و برای این کار از کمیسیون ماده 5 درباره این ملک استعلام کرد. این کمیسیون که قبلاً کاربری ملک را فرهنگی اعلام کرده بود در جواب استعلام شهرداری مجوز ساخت 8 طبقه روی همکف با سطح اشغال 40 درصد را برای این ملک صادر می‌کند و آن را در پهنه S با کاربری تجاری و اداری با غلبه فرهنگی اعلام می‌کند اما شهرداری منطقه به این مصوبه اعتنایی نمی‌کند و برای این ملک دوباره پروانه ساخت صادر می‌کند که علاوه بر زیرزمین‌ها 11 طبقه روی همکف با کاربری مسکونی ساخته شود.

وی اضافه کرد: در این مرحله بود که آقای تندگویان به این مجوزها اعتراض کرد، از نظر ما شهرداری باید این ملک را که در واقع در جوار امارت اصلی عین‌الدوله قرار دارد را همان زمان تملک امارت به عنوان حریم آن خریداری می‌کرد اما از آن جا که این کار انجام نشده ما درخواست تعدیل مجوز صادره به مصوبات طرح تفصیلی را داریم.

سالاری درباره واکنش میراث نسبت به این ملک گفت: سازمان میراث فرهنگی اول گفته بود که این ملک را تملک کنیم اما بعد با ساخت 10 طبقه  آن موافقت کرد، در حال حاضر نیز می‌گوید اصلاً نباید ساختمان در این ملک احداث شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورا با اشاره به نامه معاون شهرسازی شهرداری به معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری گفت: مالک اعتراض خود را نزد آقای نادری برده و وی نامه ای  به آقای صلاحی نوشته به این مضمون که به شورای شهر اعلام کنید مصوبه آنها غیرقانونی است و با توجه به صدور حکم قضایی درباره این ملک،  تنها مراجع قضایی می‌تواند بر موضوع دخالت کند.

 

 

 

 

خواندن 129 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.