logo

شنبه, 24 آبان 1393 10:32

راه پله هایی که شما را به بالا دعوت می کند

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

راه پله: راه‌پله‌ها می‌توانند یكی از مهم‌ترین فضاها در طراحی یك خانه باشند، اما اكثرا یا نادیده گرفته و یا فراموش می‌شوند.

یك راه‌پله خوب و باكیفیت گذر از یك سطح را به سطحی دیگر راحت و بی‌خطر می‌كند و معمولا یك فضای عمومی را به یك فضای خصوصی وصل می‌كند كه این تغییر فضا به خوبی توسط آن انجام می‌شود. راه‌پله باعث می‌شود تا طراحی فضاهای پیرامونی و پایین آن هماهنگی و یكپارچگی بیش‌تری پیدا كند و در عین حال شما را دعوت به رفتن به فضای خصوصی طبقه بالا می‌كند. 
 

slide1 راه پله هایی که شما را به بالا دعوت می کند - گروه مشاورین اثرپویش پارس

هم‌چنین یك راه‌پله خوب و باكیفیت حسی از خوشامدگویی را در فضای خانه ایجاد كند و در عین حال مرزهایی هم برای فضاهای خصوصی به وجود بیاورد. با انتخاب نرده‌ها و دكور مناسب برای راه‌پله به راحتی می‌توان این سازه زیبا و خاص را تبدیل به عنصر محوری فضای خانه كرد و دیگر اجزا را بر اساس این سازه طراحی و اجرا كرد. 
 

a0418f1e07e87e41_1000-w422-h366-b0-p0--modern-staircase راه پله هایی که شما را به بالا دعوت می کند - گروه مشاورین اثرپویش پارس

راه‌پله اسپیرال یكی از  متداول‌ترین عناصر اسپیرال است كه می‌توان‌ آن را در خانه‌ها مدرن بسیاری مشاهده كرد. این نوع راه‌پله یك عنصر معمارانه بسیار برجسته و خاص است كه به خودی خود توجه‌ها را به خود جلب می‌كند. این عنصر هم‌چنین سازه‌ای كاربردی است و در خانه‌های كوچك فضاهای عمودی خوبی ایجاد می‌كند. 
 

30410ebb0a63f651_1000-w660-h441-b0-p0--mediterranean-staircase راه پله هایی که شما را به بالا دعوت می کند - گروه مشاورین اثرپویش پارس

اگر احساس عدم ارتباط و بی‌جهتی می‌كنید خیلی خوب است كه عنصری اسپیرال را به فضای خانه خود اضافه كنید تا شاید پیوندهای بیش‌تری در شما به وجود بیاید. اسپیرال‌ فرم و شكلی است با تاریخی كهن و نمادهای فراوان. تاریخ اسپیرال‌ها به هنر باستانی سنگ‌نوشته‌ها بازمی‌گردد و نشانه‌ای از عناصر مختلف و گوناگون هم‌چون خورشید، DNA، و هیپنوتیزم كردن است. بسیاری از مردم معتقدند كه این شكل منحصربه‌فرد قادر است حسی از رشد، توسعه، توزان، و پیوند با زمین را در ما ایجاد كند. 
 

3_31 راه پله هایی که شما را به بالا دعوت می کند - گروه مشاورین اثرپویش پارس

اسپیرال یك عنصر برجسته و چشم‌گیر است بنابراین برای به چشم آمدن نباید آن را در ابعاد بزرگ در خانه به كار گرفت. یك وسیله كوچك كه دارای فرمی اسپیرال است را در قسمت‌های مختلفی از خانه قرار دهید تا دوباره جهت و سمت‌وسوی خود را در جهان پیدا كنید. با این حال، گزینه‌هایی با اندازه‌های بزرگ‌تر نیز در مانند راه‌پله‌های اسپیرال بسیار مناسب بعضی از خانه‌ها و متناسب با سبك طراحی آن‌ها هستند.
 

2_27 راه پله هایی که شما را به بالا دعوت می کند - گروه مشاورین اثرپویش پارس

یك راه‌پله حتما نباید یك راه‌پله اسپیرال باشد تا به عنوان یك عنصر اسپیرال در فضا به حساب بیاید. وجود خطوط اسپیرال و منحنی در نرده این راه‌پله دلالتی بر نماد اسپیرال است و زیبایی خاصی به این خانه داده است. همانطور كه می‌بینید در این فضا فرم اسپیرال به جای راه‌پله از طریق نرده راه‌پله وارد فضای خانه شده است

 

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

 

 

 

 

خواندن 175 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.