logo

دوشنبه, 19 آبان 1393 16:29

ساخت برج 16 طبقه در حریم «کاخ سعدآباد» شدت گرفت!

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

برج 16 طبقه ای که در حریم «کاخ سعدآباد» با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است. این درحالی است که از طرف مسئولین تا کنون هیچگونه اقدام بازدارنده ای صورت نگرفته است.

ساخت برج 16 طبقه در حریم «کاخ سعدآباد» شدت گرفت!

سایت خبری «معماری نیوز» در تاریخ 6 شهریورماه با انتشار گزارشی با عنوان: «تهدید حریم کاخ سعدآباد با ساخت برج 16 طبقه»، خبر از ساخت برج 16 طبقه در خیابان دربند و در 250 متری «کاخ سعدآباد» داد.

در آن گزارش به تشریح 2 موضوع پرداخته شد:
1- تعرض به حریم کاخ
2- واقع شدن این برج بر روی گسل فعال تهران

در گزارش امروز به ابعاد دیگر این پروژه و تخلفات صورت گرفته در آن خواهیم پرداخت.

بنابه مشاهدات خبرنگار معماری نیوز، ساخت این برج به سرعت در حال پیشرفت بوده و بدون اهمیت به حریم کاخ سعدآباد (فاصله 250 متری با کاخ)، ادامه دارد.

اما نکته مهم اینکه ساخت برج با این تعداد طبقه و در این پهنه «غیرمجاز!» است و مشخص نیست شهرداری تهران با چه مجوزی پروانه ساخت با این حجم تراکم را صادر کرده است!

همانگونه که در تصویر زیر مشخص است براساس ضوابط و مقرراتی که در طرح تفصیلی جدید شهر تهران تعیین شده است، این زمین در پهنه اصلی R2 (مسکونی ویژه) و در پهنه R21 (بافت مسکونی ارزشمند روستایی) و زیر پهنه R212 (مسکونی 3طبقه) قرار دارد و در کاربری این پلاک «پارک و فضای سبز» قید شده است و مشخص نیست بر چه اساس پروانه ساخت برای برج 16 طبقه آن هم در «حریم کاخ سعدآباد» از سوی شهرداری منطقه صادر شده است!

 

 

 

خواندن 260 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.