logo

شنبه, 17 آبان 1393 12:37

نكاتي مهم در چيدمان اتاق دختر خانم‌ها

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دختر بچه‌ها همانند فرشته‌هاي كوچكي مي‌باشند كه به نسبت پسران داراي روحي لطيف‌تر مي‌باشند و از قوه تخيل بيشتري برخوردارند

tiplif5 نكاتي مهم در چيدمان اتاق دختر خانم‌ها - گروه مشاورین اثرپویش پارس

دختر بچه‌ها همانند فرشته‌هاي كوچكي مي‌باشند كه به نسبت پسران داراي روحي لطيف‌تر مي‌باشند و از قوه تخيل بيشتري برخوردارند. زمانيكه در مرحله رشد قرار مي‌گيرند نيازها و سلايق مختلفي را احساس مي‌كنند. پدر و مادران نيز تا جائيكه مي‌توانند بايد نيازهاي آنان را مورد توجه قرار دهند. يكي از نيازهاي آنان به طبع نحوه طراحي و چيدمان اتاقشان مي‌باشد. در اين شماره قصد داريم نكاتي در مورد طراحي اتاق دختر خانم‌ها از باربارا بري يكي از معروف‌ترين طراحان داخلي آمريكا را برايتان ذكر كنيم.

وي متولد 6 آگوشت 1965 در منهتن آمريكا مي‌باشد.خانم بري تحصيلات خود را در رشته هنر و در دانشگاه سن فرانسيسكو به پايان برده است. او در سالهايي كه در اين زمينه به فعاليت پرداخته به قدري پيشرفت داشته است كه موفق شد در سال 1985 موسسه طراحي و دكوراسيوني به نام خود در لس‌آنجلس افتتاح كند. سبك كاري وي به قدري خاص مي‌باشد كه كمپاني‌هاي معتبري كه در سرتاسر آمريكا در اين زمينه فعاليت مي‌كنند از نظرات وي سود مي‌برند.

*پيش از اينكه شروع به طراحي يا ايجاد تغييراتي در اتاق دخترتان بكنيد بهتر است ليستي از علايق و سلايق وي را تهيه كنيد تا در طراحي براساس آنها پيش رويد.

* مي‌توانيد پيش از انجام اين كار به مجله‌هاي طراحي و دكوراسيون رجوع كنيد تا طرح مورد نظر و نزديك به ذهن خود را انتخاب و آن را اجرا كنيد. در اين مورد به سن دخترتان و البته بودجه مورد نظرتان نيز توجه كنيد.

* به خاطر داشته باشيد كه اين اتاق متعلق به وي است پس به علايق وي احترام بگذاريد.

* دختر بچه‌ها معمولا عاشق شخصيت‌هاي كارتوني مي‌باشند، مي‌توانيد پوسترهايي از شخصيت‌هاي مورد نظرشان را تهيه و در جاي مناسب بچسبانيد. اين موضوع را حتي در دختر خانم‌هاي بزرگ‌تر نيز مي‌توان مشاهده كرد.

* كتابهاي مورد علاقه آنها را خريداري و در قفسه كتاب قرار دهيد. بهتر است قفسه رنگي متناب با رنگ اتاق داشته باشد.

* آثار هنري كه توسط دخترتان خلق شده‌اند را مي‌توانيد روي ديوار نصب كنيد. كارت پستالها و دست نوشته‌ها نيز جزء اين دسته مي‌باشند.

* جو اتاق بايد طوري باشد كه به وي انگيزه لازم را بدهد و با شخصيت وي سازگاري داشته باشد. به دليل اينكه دختران به نسبت پسران زمان بيشتري را در خانه به سر مي‌برند پس نحوه طراحي اتاق وي از اهميت بالايي برخوردار است پس بايد طوري باشد كه براي او خسته كننده نباشد.

* تخته‌اي كوچك و زيبا درون اتاق وي نصب كنيد تا يادداشتهايي نظير قرار ملاقاتها، يادداشتهاي شخصي و... را جهت  يادآوري رويش نصب كند.

* اگر در طراحي اتاق دوست داريد سبكي سنتي را دنبال كنيد مي‌توانيد در كنار آن از رنگ‌ها و عناصر جواني بهره ببريد.

* نوجوانان بيشتر رنگ‌هاي پرطروات را دوست دارند. در مورد دختران بايد گفت كه آنان بيشتر رنگ‌هاي ملايم را مي‌پسندند و رنگ صورتي يكي از محبوب‌ترين رنگ‌هاي آنان مي‌باشد. ولي بهتر است كه پيش از رنگ‌آميزي و انتخاب مبلمان اتاق نظير تختخواب نظر دخترتان را در مورد رنگ مورد علاقه‌اش بپرسيد. شما هم در اطرافيان خود خانم‌هايي را مي‌شناسيد كه علاقه‌اي به رنگ صورتي ندارند.

* برخي از دختر بچه‌ها رنگ آبي آسماني را دوست دارند. در طراحي اتاق مي‌توانيد اين رنگ را طوري استفاده كنيد كه احساس كنند كنار دريا قرار گرفته‌اند. نگاه كردن به دريا به انسان آرامش خاصي هديه مي‌كند و شما مي‌توانيد با كيم ذوق اين حس را به دخترتان منتقل كنيد. كف اتاق را مي‌توانيد با سراميك يا موكت آبي طراحي كنيد و در اين بين از يك قاليچه كوچك به رنگ شن و ماسه دريا استفاده كنيد. روي ديوار نيز مي‌توانيد تابلويي از دريا نصب كنيد. از لوازم تزئيني شيشه‌اي بهره بگيريد و توپ‌هاي رنگي بزرگ نيز در گوشه اتاق قرار دهيد.

* از نورهاي ملايم ولي كاربردي استفاده كنيد. استفاده از آباژور و لامپ‌هاي رنگي نيز جلوه‌اي خاص به اتاق مي‌دهد.

* اگر دخترتان به طبيعت علاقمند است از گياهان تزئيني كوچك نيز مي‌توانيد استفاده كنيد.

* اگر سبكي قديمي در طراحي را دنبال مي‌كنيد از ساعت، گلدان و قاليچه‌هاي قديمي استفاده كنيد.

* دختر خانم‌ها معمولا از جواهرات بدلي و تزئينات خوششان مي‌آيد، اين نكته را نيز مدنظر داشته باشيد.

* وجود يك يا چند آئينه در اتاق يك دختر خانم فوق‌العاده ضروري است. مي‌توانيد دور آن را با گل، صدف  يا هر چيز ديگري كه به نظرتان جالب مي‌آيد تزئين كنيد.

* نصب يك آئينه قديمي پشت درب ورودي اتاق نيز به وي كمك خواهد كرد تا هنگام خروج پوشش خود را بازبيني كند.

* استفاده از پرده‌هاي رنگي مناسب با رنگ اتاق جلوه‌اي زيبا به اتاق مي‌دهد. نمونه‌هايي جديد به شكل حصير و رشته‌اي نيز به بازار آمده است كه مي‌تواند جايگزيني مناسب به جاي پرده باشد.

 

 

 

خواندن 329 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.