logo

شنبه, 17 آبان 1393 12:21

6 توصيه براي چيدمان بهتر كتابخانه و دكور منزل شما

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

توجه به قفسه‌هاي كابينت و كتابخانه در طراحي و چيدمان دكوراسيون منزل بسيار حائز اهميت است و اغلب افراد نحوه چيدن و چگونگي قرار دادن اشياء بر روي آنان را نمي‌دانن

tiplife84 6 توصيه براي چيدمان بهتر كتابخانه و دكور منزل شما - گروه مشاورین اثرپویش پارس

 مائورين تپدينو يكي از معروف‌ترين طراحان داخلي منزل در قاره آفريقاست. وي كه در كشور جامائيكا چشم به جهان گشوده است هنوز هم در اين كشور زندگي مي‌كند. استعداد و علاقه وي از همان دوران كودكي به اين رشته باعث شد تا در ادامه در كنار پدرش كه معمار ساختمان بود مشغول به كار شود و خيلي زود به دكوراتوري قابل تبديل شود. اين دكوراتور جامائيكايي حتي مدتي در زمينه طراحي لباس‌هاي ورزشي و زنانه نيز فعاليت كرد. تخصص وي بازي با رنگ‌ها و يافتن تركيب‌هاي جديد است. شعار وي نيز در نوع خود جالب است. «وقتي به يك چيز خوب نگاه مي‌كنيم، احساس و انرژي خوبي از‌ آن مي‌گيريم»

توجه به قفسه‌هاي كابينت و كتابخانه در طراحي و چيدمان دكوراسيون منزل بسيار حائز اهميت است و اغلب افراد نحوه چيدن و چگونگي قرار دادن اشياء بر روي آنان را نمي‌دانند و در اين زمينه اطلاعات كافي را ندارند و با يك چيدمان بد فضايي شلوغ و زننده را به بيننده منتقل مي‌كنند. در زير نكاتي پايه‌اي و كاربردي از چگونگي چيدمان و طراحي قفسه‌ها را برايتان ذكر كرده‌ايم كه به طور حتم كمك شاياني در به چشم آمدن و انتقال ديدي بهتر به بيننده كمك خواهد كرد. اگر نكاتي نظير توازن ديداري،  توازن، پيوستگي، تناسب، تقارن يا عدم تقارن و حتي كنتراست را مدنظر قرار دهيد در پايان به نتيجه ايده‌آل و قابل قبولي دست خواهيد يافت.

 

گام اول: قفسه را خالي كنيد

در مرحله اول قفسه‌اي را كه قصد داريد بچپينيد را كاملاً خالي كنيد. شايد اين عمل برايتان دشوار باشد اما براي شروع بايد با يك قفسه خالي آغاز كنيد. اكنون هر چيزي را كه فكر مي‌كنيد به درد نخور و غيرقابل استفاده است را جدا كنيد و كنار بگذاريد.

 

گام دوم: چيدن كتاب براساس رنگ‌ها

در اين مرحله اقلامي را كه شبيه به يكديگر هستند را دسته‌بندي كنيد براي مثال كتاب‌ها را در يك گوشه يا يك ستون و شمع‌ها را نيز در قسمتي ديگر و كنار يكديگر قرار دهيد. در هر بخش هم بايد توجه به رنگ‌ها و ابعاد داشته باشيد براي مثال وقتي كتاب‌ها را در يك ستون قرار داديد سعي كنيد كتاب‌هاي هم رنگ را نيز در كنار يكديگر بگذاريد. رعايت اين نكته حس خيلي خوبي را به بيننده منتقل مي‌كند.

 

گام سوم: تزئين قفسه

زمانيكه اقلام را دسته‌بندي و برحسب رنگ و ابعاد در قفسه چيديد مي‌توانيد آنها را با آثار هنري نظير تابلوهاي كوچك و حتي مجسمه‌هاي كوچك تزئين كنيد. اين موضوع كاملا سليقه‌اي است و بستگي به نوع طراحي و تفكرات شما دارد.

 

گام چهارم: چيدمان

در اين مرحله هر چيزي را كه مايل هستيد درون قفسه بگذاريد را برداريد و آماده چيدن شويد. در چيدمان كتاب‌ها يا اقلام ديگر آنهايي را كه سنگين‌تر مي‌باشند را در طبقات پائين‌تر قرار دهيد تا در هنگام جابه‌جايي دچار مشكل نشويد. در گروه‌بندي هم سعي كنيد تعداد اقلام فرد باشند تا جذاب‌تر به نظر آيند برا‌ي مثال 3 كتاب، 5 كتاب، 7 كتاب و...

 

گام پنجم: استفاده از نورهاي تزئيني

از نورهاي تزئيني استفاده كنيد تا اهميت اين قسمت را بر همگان آشكار كنيد. به كار بردن نورهاي خطي و يا نقطه‌اي قفسه را طوري روشن مي‌كنند كه به چيدمان شما بعد خاصي مي‌دهند.

 

گام ششم: رنگ‌آميزي

در پايان براي اينكه از نوع چيدمان و طراحي خود اطمينان حاصل كنيد از قفسه فاصله بگيريد و با چشمي نيمه باز نگاهي به قفسه كنيد زيرا از دور نگاه كردن معايب و عمق كار را بروز خواهد داد. اين عمل را حتماً انجام دهيد تا ايرادات خود را بيابيد.

در پايان اگر مايل بوديد مي‌توانيد پيش از چيدمان، قفسه مورد نظر را با رنگ دلخواه‌تان رنگ‌آميزي كنيد.

 

 

 

خواندن 359 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.