logo

دوشنبه, 08 آبان 771 00:00

عدم توجه شهرداری به گزارشهای مهندسین ناظر!

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شهرداریهای برخی مناطق شهر تهران بعضا به گزارشهای مهندسین ناظر ساختمان ترتیب اثر نداده و با وجود پیگیریهای پی در پی ایشان، نه تنها مالکین و سازندگان ساختمانها نسبت به رفع اشکالات فنی اعلام شده از سوی ناظر بی توجهی می نمایند.
بر اساس گزارشات رسیده از طرف تعداد زیادی از مهندسان ناظر به تحریریه معماری نیوز ، متاسفانه شاهد هستیم که شهرداریهای برخی مناطق شهر تهران بعضا به گزارشهای مهندسین ناظر ساختمان ترتیب اثر نداده و با وجود پیگیریهای پی در پی آنان، نه تنها مالکین و سازندگان ساختمانها نسبت به رفع اشکالات فنی اعلام شده از سوی ناظر بی توجهی می نمایند، بلکه حتی با ادامه ساختمان و ارتکاب تخلفات فنی متعدد؛  مهندس ناظر را در مقابل عمل انجام شده قرار داده و در نهایت نیز با توسل به انواع حربه ها! پایانکار را از مهندس اخذ می نمایند.

بر اساس ماده ۳۵ قانون:
مسئوليت نظارت عاليه بر اجراي ضوابط و مقررات شهرسازي و مقررات ملي ساختمان در طراحي و اجراي تمامي ساختمانها و طرحهاي شهرسازي و عمراني شهري كه اجراي ضوابط و مقررات مزبور در مورد آنها الزامي است بر عهده وزارت مسكن و شهرسازي خواهد بود.

به منظور اعمال اين نظارت مراجع و اشخاص ياد شده در ماده ۳۴ موظفند در صورت درخواست حسب مورد اطلاعات و نقشه هاي فني لازم را در اختيار وزارت مسكن و شهرسازي قرار دهند و در صورتي كه وزارت ياد شده به تخلفي برخورد نمايد. با ذكر دلايل و مستندات دستور اصلاح يا جلوگيري از ادامه كار را به مهندس مسئول نظارت و مرجع صدور پروانه ساختماني ذيربط ابلاغ نمايد و تا رفع تخلف، موضوع قابل پيگيري است. در اجراي اين وظيفه كليه مراجع ذيربط موظف به همكاري ميباشند.

چندی است دفتر مقررات ملی ساختمان اطلاعیه ای در جهت اجرای این ماده قانونی و اجرای مقررات ملی ساختمان،خطاب به عموم مردم و بالاخص فعالین صنعت ساختمان صادر نموده است که از این باب کمک بسیار خوبی به همکارانی است که با مشکل عدم توجه مرجع صدور پروانه به گزارشات ایشان مواجه اند.

 

memarinews-10-30-01-500 عدم توجه شهرداری به گزارشهای مهندسین ناظر! - گروه مشاورین اثرپویش پارس


همچنین اخیرا از قول عضو شورای شهر اصفهان نیز گزارشی با عنوان: "شهرداری گزارش تخلفات ساختمانی را بایگانی می‌کند/ارائه ۸ هزار پرونده تخلف به شهرداری در سال گذشته" در خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت.

خواندن 105 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.