logo

چهارشنبه, 26 مهر 771 00:00

ستادی جهت پیگیری مسائل مطرح در همایش تشکیل شود

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، خواستار تشکیل یک ستاد از سویز شناسنامه فنی ملکی جهت پیگیری مسائل مطرح در این همایش شد و گفت: در این راستا قطعا ورود نهادهای اثرگذار مثل وزارت راه و شهرسازی و نهادهایی که می توانند در تضمین اجرای قانون نقش داشته باشند، الزامی است.

 

به گزارش خبرنگار «صما» سعید غفرانی در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی شناسنامه فنی ملکی ساختمان با بیان این مطلب گفت: پیگیری اجرای واقعی و کامل شناسنامه فنی ملکی ساختمان از سوی وزارت راه و شهرسازی به عنوان تضمین کننده اجرای قانون نظام مهندسی ضروری است.

وی شناسنامه فنی ملکی رازقانون نظام مهندسی دانست که تاکنون به آن پرداخته نشده و افزود: زمانی می توانیم ادعای اجرای کامل قانون نظام مهندسی را داشته باشیم که یک شناسنامه فنی برای ساختمان ها صادر شود که در آن هویت باطنی و ظاهری ساختمان ها از جنبه های فنی، طراحی، اجرایی و مصالح مورد استفاده منعکس شود.

غفرانی صدور شناسنامه فنی ساختمان را از منظر آگاهی بخشی به خریداران و بهره برداران ملک بسیار ارزنده دانست و گفت: پرداختن به شناسنامه فنی ملکی به شرطی که نکات فنی و مهندسی در ساخت و سازها رعایت شود، اقدامی در جهت افزایش عمر ساختمان ها و حفظ و بازگشت سرمایه های ملی است.

وی در عین حال اجرای واقعی شناسنامه فنی را تا بسیار تاثیرگذار در حفظ حقوق شهروندی دانست و تاکید کرد: در کشوری مثل ایران که زمینه های سوانع طبیعی مثل زلزله فراهم است، مردم حق دارند در ساختمان هایی ایمن و مقاوم زندگی کنند و نگران تخریب ساختمان خود با وقوع یک زلزله نباشند. لذا با رعایت نکات اساسی و تهیه شناسنامه فنی قطعا استحکام ساختمان ها در برابر حوادث بالا خواهد رفت و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران همچنین در خصوص تاثیر شناسنامه فنی ملکی بر قیمت مسکن گفت: هرچند ممکن است در کوتاه مدت صدور شناسنامه برای ساختمان ها، مبلغ ناچیزی بین 5 تا 10 درصد به افزایش قیمت ساختمان ها در زمان ساخت اضافه کند، اما در مدت زمان کوتاهی این افزایش قیمت به واسطه ارتقای کیفیت فنی و ظاهری ساختمان ها بازگشت خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش عمر ساختمان ها، مالکان درنهایت سرمایه ای بیش از هزینه اولیه صرف شده برای صدور شناسنامه فنی به دست می آورند.

خواندن 142 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.