logo

یکشنبه, 11 اسفند 1392 00:00

نظام مهندسی دلایل اجرایی نشدن شناسنامه فنی را ارائه کند

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرکل نظارت بر استاندارد سازمان استاندارد گفت: نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی در واقع محلی برای محاکمه سازمان نظام مهندسی ساختمان است تا دلایل عدم موفقیت خود را در زمینه اجرای کامل و صحیح شناسنامه فنی ملکی ارائه کند.

 

 به گزارش خبرنگار «صما»، فریدون بلغاری در پنل تخصصی فرصت ها، چالش ها و راهکارهای شناسنامه فنی ملکی با بیان این مطلب افزود: سازمان نظام مهندسی به عنوان نهاد متولی اجرای شناسنامه فنی ملکی باید موانع موجود در مسیر پیاده کردن این قانون را اعلام کند تا در خصوص ضعف های موجود بحث و بررسی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان استاندارد به عنوان تنها مرجعی که مسئولیت تدوین استاندارد ملی را برعهده دارد تصریح کرد: 50 سال از تدوین اولین آیین نامه مرتبط با حفاظت ساختمان ها در برابر حوادث می گذرد و 23 سال است که اجرای آیین نامه 2800 اجباری شده است.

وی افزود: همچنین با گذشت 18 سال از تصویب قانون نظام مهندسی و لزوم اجرای شناسنامه فنی ملکی می گذرد اما همچنان شاهد عدم اجرای آیین نامه ها و قوانین مذکور هستیم.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت شناسایی موانع موجود در مسیر اجرای دقیق قوانین و آیین نامه ها بیان کرد: علیرغم اینکه تلاش ها و اقدامات موثری در جهت ارتقای صنعت ساختمان انجام شده است، اما موانع پیش روی اجرایی شدن قوانین نیز باید شناسایی و برطرف شود.

بلغاری با اشاره به دو مشکل بسیار عمده در صنعت ساختمان کشور تشریح کرد: معضل اول پایین بودن سطح سواد در صنعت ساختمان در مقایسه با صنایع دیگر است و مسئله بعدی وجود مراجع متعدد غیرفنی مثل شورای شهر است که اقدام به صدور پایان کار ساختمان می کنند.

خواندن 167 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.