logo

سه شنبه, 25 مهر 771 00:00

اصلاح قانون نظام مهندسی تداوم خواهد داشت

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی دارای دو وظیفه مهم شامل وضع قوانین و دیگری نظارت بر حسن اجرای قوانین وضع است، گفت : یکی از بزرگترین انتقادهایی که به مجلس وارد می شود این است که در سال های گذشته وظیفه دوم خود را به درستی انجام نداده است اما خوشبختانه در دوره اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون عمران این نیاز را احساس کرده اند که پس از گذشت نزدیک به 18 سال باید قوانین نظام مهندسی مورد بازبینی قرار گیرد.

 

به گزارش خبرنگار صما مهندس علی فرج زاده ها درپنل اصلاح قانون نظام مهندسی  اولین همایش ملی شناسنامه فنی ملکی ساختمان ،با اعلام این موضوع اظهار کرد: محرک اصلی بازبینی قانون نظام مهندسی، مجلس بوده که این مسئله کاملا قانونی و در راستای مسئولیت های مجلس بوده است.

وی ادامه داد: در جلسات کارشناسی که اعضای نظام مهندسی با نمایندگان مجلس داشته اند اهم نظرات سازمان نظام مهندسی انعکاس داده شد .

فرج زاده ها با اشاره به تصویب 9 ماده از 42 ماده قانون سازمان نظام مهندسی ، توضیح داد: در مهر ماه سال جاری در قالب یک طرح یک فوریتی 9 ماده از 42 ماده اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی مورد تصویب قرار گرفت . اما این تصویب نباید باعث ایجاد این شائبه شود که تصویب این قوانین فقط در حد همین حد باقی خواهد ماند و ادامه دار نخواهد بود .

وی تصریح کرد : در چند ماهی که از به تصویب رسیدن طرح یک فوریتی مذکور می گذرد  بسیاری از فعالان صنعت ساختمان ابراز نگرانی می کنند که چرا 9 ماده از 42 ماده مورد بازبینی قرار گرفته است .

نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشوراضافه کرد : هم اکنون کارگروهی در کمیسیون عمران متشکل از نمایندگان صنوف ،تشکل ها و دولت تشکیل شده است تا نقطه نظرات آنها در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد و امیدواریم در اینده ای نزدیک به جمع بندی نهایی در زمینه بازبینی قوانین برسیم و درنظر داریم  پس از تایید نهایی کمیسیون عمران، در صحن علنی مجلس در صف لایحه های یک فوریتی قرار بگیرد .

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم که تا اسفند ماه سال جاری نظر نهایی مجلس را برای بازبینی قانون و تمامی 42 ماده جلب کنیم.

خواندن 82 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.