logo

شنبه, 22 مهر 771 00:00

مقایسه صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان در ایران و استرالیا

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مایکل اونیل، از مدیران و موسسان انجمن پیش تنیدگی استرالیا و مدیر عامل شرکت APS استرالیا با حضور در تهران در نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان سخنرانی خواهد کرد.

 

به گزارش دبیرخانه دائمی شناسنامه فنی ملکی ساختمان، مایکل اونیل از مدیران و موسسان انجمن پیش تنیدگی استرالیا با سخنرانی در نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان به مقایسه وضعیت و شرایط صدور این سند در استرالیا و ایران می پردازد و این مقایسه بر این مبنا خواهد بود که در ایران چه موضوعات و مقرراتی در اجرا و صدور شناسنامه فنی ملکی رعایت می شود یا نمی شود.
بر اساس این گزارش در راستای نظر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ضرورت بررسی چگونگی اجرا و  صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان در سایر کشورها، دبیرخانه دائمی شناسنامه فنی ملکی بر آن شد تا با دعوت از مایکل اونیل به بررسی این موضوع در همایش مذکور بپردازد.
گفتنی است از آنجا که در ایران آیین نامه های موجود از ظرفیت لازم برای طراحی سقف های پیش تنیده و پس کشیده برخوردار نیست، باید به آیین نامه های ACi آمریکا، BS انگلستان و AS استرالیا استناد کرد و مایکل اونیل نیز در سخنرانی خود در همایش شناسنامه فنی ملکی c به بررسی موضوعاتی همچون کیفیت و استاندارد مصالح، محتویات مصالح پس کشیدگی و اصول طراحی و اجرای سقف های پس کشیده خواهد پرداخت.
دیگر محور سخنرانی این مدیر و موسس انجمن پیش تنیدگی استرالیا، موضوع استاندارد سازی سیستم ساخت و ساز در ایران و مقایسه آن با سیستم های ساخت و ساز در استرالیا و کشورهای منطقه خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است.
خدمات فنی و مهندسی شرکت APS و استفاده از سیستم پس کشیدگی و پیش تنیدگی در ساختمان و انبوه سازی، پل سازی، مخازن استراتژیک آب، نفت و گاز، سازه های دریایی و همچنین الزامات فنی سقف پس کشیده از سایر محورهای سخنرانی مایکل اونیل خواهد بود.
لازم به ذکر است یکی دیگر از محورهای سخنرانی مدیر عامل شرکت APS استرالیا در همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان، مباحث سوم، ششم، نهم، هجدهم و نوزدهم مقررات ملی ساختمان خواهد بود که در خصوص حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق، صرفه جویی در مصرف انرژی، طرح و اجرای ساختمان های مقاوم در برابرc، کاهش مصالح مصرفی از قبیل بتن و میلگرد و صنعتی سازی ساختمان ها است.
بر اساس این گزارش طراحی، اجرا و عمر مفید سازه های سقف های پس کشیده، استانداردهای کالاهای پیش تنیده، مزایای معماری و سازه و اقتصادی در سیستم پس کشیدگی، مقایسه سیستم بتنی پیش تنیده با سیستم های سازه های بتنی مسلح و سازه های فولادی از دیگر محورهای سخنرانی مایکل اونیل در نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان خواهد بود.
گفتنی است نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان پانزدهم دی ماه با حضور تمامی تشکلهای مرتبط در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
خواندن 204 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.