logo

چهارشنبه, 19 مهر 771 00:00

‌لزوم استقلال ‌آزمایشگاه مکانیک خاک

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: به دلیل نقص در نظام فنی و اجرایی فعلی باید شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بتواند به عنوان مرجع نظارتی کنترل کیفی در حین اجرا، مستقل عمل کند تا پروژه‌های عمرانی از نظر کیفیت رشد کنند.

‌کامران رحیم‌اف‌، در جلسه مجمع عمومی سالیانه این شرکت که با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای مجمع عمومی برگزار شد، گزارش مبسوطی در زمینه عملکرد آزمایشگاه در سال 91 ارائه داد.

وی گفت: به منظور رشد کنترل کیفی در پروژه های عمرانی کشور و به دلیل نقص در نظام فنی و اجرایی فعلی باید ارکان آن به چهار رکن تبدیل شده و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بتواند به عنوان یک مرجع نظارتی کنترل کیفی در حین اجراء ‌مستقل عمل کند.

‌رئیس هیئت مدیره آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، در گزارش عملکردی این شرکت ضمن اعلام تاریخچه تاسیس این شرکت و نقش استراتژیک و به سزای آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقای سطح کیفیت پروژه های عمرانی، گفت: این شرکت بالغ بر بیش از 40 اکیپ تحقیقاتی در زمینه کاوش‌های صحرایی و مطالعات ژئوتکنیک را دارد و وظیفه اصلی شرکت انجام کنترل کیفی در زمینه های مکانیک خاک و‌ سنگ، بتن، قیر، آسفالت، جوش فولاد، ژئوتکنیک، راه، مصالح ساختمانی، کالیبراسیون و آزمایش‌های غیر مخرب و نظایر اینها است.

‌رحیم‌اف در بخش نیروی انسانی شاغل در آزمایشگاه گفت: پرسنل این شرکت در سال 91، دو هزار و 551 نفر مشغول به فعالیت بوده‌اند که 70 درصد از این نیروها دارای تحصیلات دانشگاهی است.

وی در خصوص برنامه عملیاتی سال گذشته گفت: در راستای برنامه سال 91 آن چیزی که مشخص بود برنامه عملیاتی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و نامگذاری آن سال و اهدافی را که مجمع شرکت برای آزمایشگاه ترسیم نموده بود و وزارت راه و شهرسازی و شرکت آن را پایه گذاری کرد.

رحیم‌اف ‌اهدافی همچون ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش توانمندی‌های فنی و مهندسی، ارتقای فن آوری و IT شرکت در انجام آزمایشات و گزارشات گردش کاری، توسعه مدیریت و منابع انسانی،فعالیت های پژوهشی و تخصصی و در نهایت افزایش درآمد و وصول شرکت را از جمله مهمترین هدف‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سال گذشته اعلام کرد.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی با استماع گزارش‌های معاونان و مدیران کل شرکت حاضر در جلسه،‌ در خصوص پیگیری و رفع مشکلات وصول شرکت را در حوزه وزارت راه و شهرسازی به اعضای مجمع و هیئت مدیره، قول مساعد داد.

خواندن 155 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.