logo

دوشنبه, 17 مهر 771 00:00

درباره شناسنامه فنی ملکی در همایش نظر می دهم

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد که در نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان، نظرات و دیدگاه های خود را در مورد این موضوع مهم عنوان کند.

 

 عباس آخوندی در حاشیه نشست هم اندیشی اساتید معماری و شهرسازی در پاسخ به پرسش خبرنگار «صما» در خصوص جنبه های مثبت و منفی شناسنامه فنی ملکی ساختمان و رسانه ای شدن این موضوع گفت: ترجیح می دهم در حال حاضر در مورد شناسنامه فنی ملکی اظهارنظر نکنم و در نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان در این خصوص اظهارنظر خواهم کرد.

براساس این گزارش، با توجه به رویکرد وزیر راه و شهرسازی در خصوص حقوق شهروندی و شهروند مداری و نقشی که شناسنامه فنی ملکی ساختمان در تحقق و اجرایی شدن حقوق شهروندی دارد، امید می رود برگزاری نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان گام مثبتی در راستای مطالبه حقوق شهروندی باشد.

گفتنی است از آنجا که عباس آخوندی در زمان وزارتش در سال 1374 دست اندرکار تدوین قانون نظام مهندسی ساختمان بوده و فصل نهم آیین نامه اجرایی این قانون به موضوع شناسنامه فنی ملکی اشاره دارد، قطعا نظرات وزیر راه و شهرسازی در خصوص این شناسنامه از پشتوانه های علمی، اجرایی و به روز شده برخوردار است و ارائه این نظرات به جامعه مهندسی کشور می تواند به تولید علم و تقویت ساخت و ساز کمک کند.

همچنین با توجه به اینکه وزیر راه و شهرسازی به یکپارچه سازی نظام فنی مهندسی کشور اعتقاد دارد و معتقد است که نظام مهندسی باید فراتر از کنترل ساختمان عمل کند، دیدگاه های آخوندی در حوزه شناسنامه فنی ملکی ساختمان می تواند بیانگر زوایای شنیده نشده ای از حواشی اجرای شناسنامه فنی ملکی باشد.

البته پیش بینی می شود که وزیر راه و شهرسازی در مورد روند صدور شناسنامه فنی ملکی با رویکرد فعلی نقد وارد کند و خواستار تغییر و تحول در سبک دفترچه شناسنامه فنی ملکی شود و انتقادات و پیشنهاداتی را در مورد روند صدور این شناسنامه ارائه دهد.

گفتنی است نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان در راستای مطالبه حقوق شهروندی، پانزدهم دی ماه به همت مجتمع رسانه ای صنعت ساختمان و راه کشور و دپارتمان مرکز برگزاری همایش های «صما» در دانشگاه شهید بهشتی برپا خواهد شد.

لازم به ذکر است نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان در پنج محور تاثیرات صدور شناسنامه فنی ملکی بر صنعت ساختمان کشور، استاندارد و شناسنامه فنی ملکی ساختمان، تاثیرات اقتصادی صدور شناسنامه فنی ملکی، تاثیرات اجتماعی و فرهنگی صدور شناسنامه فنی ملکی و نقش دستگاه های قانونگذاری و اجرایی کشور در صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان برگزار خواهد شد.

خواندن 127 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.