logo

یکشنبه, 16 مهر 771 00:00

ترویج روشهای جدید ساخت وساز با اجرای شناسنامه فنی

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان بااشاره به اینکه اجرای طرح شناسنامه فنی ملکی ساختمان زمینه سازنهادینه شدن صنعتی سازی درساخت وسازها می شود گفت:باتوجه به مشکلات عدیده برسرراه اجرای صنعتی سازی ساختمان ،امیدواریم که با اجرای شناسنامه فنی شاهد توسعه این روش درساخت وسازباشیم.

 

 به گزارش خبرنگار ما جعفر قرائتی ستوده با اعلام این مطلب فوق درگفت وگو با سایت صما اظهارداشت: سیستم های صنعتی سازی درذات خود دارای شناسنامه هستند،با این رویکرد چنانچه شناسنامه فنی اجرایی شود شاهد تولید واحدهایی خواهیم بود که ازهرنظربا مقررات ملی ساختمان مطابقت دارند.

وی ادامه داد: درشرایط  معمول با توجه به اینکه درروشهای رایج ساخت وساز به روش سنتی ،مصالح عمده ساختمانی فاقد شناسنامه هستند،این امر باعث می شود که درمسیراجرای شناسنامه فنی مشکل ایجاد شود،این درحالی است که با توجه به اینکه سیستم های صنعتی دارای شناسنامه هستند درنتیجه چنانچه سایرپیش شرطهای لازم فراهم شود می توان گفت شناسنامه فنی زمینه ساز اجرای بسیارمطلوب شیوه های صنعتی شود.

دبیرانجمن تولید کنندگان وفناوران صنعتی ساختمان درعین حال اجرای شناسنامه فنی توسط سازمان نظام مهندسی ونیزشهرداری را ازجمله چالشهای پیش روی آن توصیف کرد وگفت: باتوجه به وجود معضل امضاء فروشی دربدنه سازمان نظام مهندسی ونیزبادرنظرمعضل تراکم فروشی درشهرداری ،بنابراین زنگ خطری جدی موضوع  شناسنامه فنی ساختمان را تهدید می کند.

قرائتی تاکید کرد: مولفه های مذکور باعث می شود که راه اجرای صوری شناسنامه فنی وجود داشته باشد وهمین باعث می شود که یک دلسری درباره اجرای واقعی این طرح لازم الاجرا وجود داشته باشد،این درحالی است که اگر ضمانت های لازم والزام های قانونی برای اجرای واقعی این طرح تدوین شود قطعا می توان امیدواربود که اجرای آن سبب نهادینه شدن مقررات وضوابط ساختمان در ساخت وسازها شود.

وی درعین حال تاکید کرد: شناسنامه فنی ملکی سندی است که به موجب آن تمامی جزئیات یک ملک شامل عوامل ذی مدخل،کیفیت مصالح ساختمانی و... درآن قید می شود وخریدار می تواند با اتکاء به آن ازمشخصات فنی دقیق ملک کسب اطلاع کند،بنابراین از این نظراجرای این طرح سبب رعایت حقوق مصرف کنندگان می شود.

خواندن 231 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.