logo

شنبه, 15 مهر 771 00:00

مشکل شناسنامه های فنی صوری با حضور آقای کارشناس/ طنز

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یکی از مباحث مهمی که اخبار حوزه ساختمان را در چند ماه اخیر به خود اختصاص داده، بحث صدور شناسنامه های فنی ملکی ساختمان است.

 

البته نحوه اجرای طرح صدور شناسنامه فنی ملکی در سطح کشور با انتقاداتی روبرو شده که برای بررسی آنها گفتگویی داریم با کارشناس همیشگی و پای ثابت گفتگوهای کارشناسی در این حوزه. برای شنیدن نظرات ایشان با ما همراه باشید.

جناب آقای کارشناس، انتقاداتی به مساله صدور شناسنامه فنی صورت گرفته، مبنی بر اینکه این شناسنامه ها صوری هستند. نظر شما در این خصوص چی هست؟

به نظر من اصلا مشکل خاصی نیست. سالیان سال هست که در مورد ساخت ساختمان، برادران افغانی ما به ما کمک می کنن. به خاطر همین ما پیشنهاد دادیم که در بحث صدور شناسنامه فنی هم از شناسنامه­های صوری استفاده بشه تا سایر کشورهای دوست و همسایه هم از منافع ساخت ساختمان در ایران بهره مند بشن.

ببخشید آقای کارشناس، اما من منظورم صوری با «ص» هست، نه با «س».

مشکلی نیست دوست من. اون افغانی­هایی هم که من گفتم رو با «ق» بنویسین.

اما این موضوع هیچ کمکی به استاندارد سازی ساختمان­ها در ایران نمی کنه.

بله درسته.

خب پس شما تصمیم ندارین برای این موضوع یک فکری بکنید؟

ببینید دوست من، خیلی چیزها هست که به استانداردسازی ساختمان ها در ایران کمکی نمی کنه. آیا من باید برای همه شون فکری بکنم؟

متوجه نمیشم. میشه بیشتر توضیح بدید؟

مثلا الآن مادربزرگ بنده هیچ کمکی به استانداردسازی ساختمان ها در ایران نمی کنه. آیا من باید براش فکری بکنم؟ یا مثلا باشگاه پرسپولیس تا حالا هیچ کمکی به استانداردسازی ساختمان ها در ایران نکرده. یا چمیدونم، مذاکرات هسته ای هیچ تاثیری روی این موضوع نداشته. آیا من باید برای همه اینها فکری بکنم؟

ببینید، به نظر کارشناسان یکی از موضوعات مهمی که در بحث شناسنامه های فنی باید لحاظ بشه این هست که این کار توسط مجریان ذی صلاح صورت بگیره. می خوام ببینم شما چه برنامه ای برای این موضوع دارید؟

آهان. در مورد برنامه و مجری و این ها خدمتت بگم که ما می خواستیم برای جشن تولد دخترم یه برنامه کوچیک بگیریم...

آقای کارشناس، من دارم در مورد مسائل حوزه ساختمان از شما سوال می کنم. چه کار به جشن تولد دخترتون دارم؟

خب اشکال نداره، یکی دیگه شو می گم. ما می خواستیم برای افتتاح برج نوسازمون یه مراسم بگیریم. خانم من اصرار داشت که مجری برنامه فرزاد حسنی باشه، اما من گفتم فرزاد حسنی ذی صلاح نیست و عادل فردوسی پور رو بیاریم. ولی هر چی من اصرار کردم توی کتش نرفت و آخر هم رفت فرزاد حسنی رو آورد. این هست که ما در بحث مجریان غیر ذی صلاح چندان مقصر نیستیم، تقصیر خانوممه.

ببخشید آقای کارشناس، من می تونم خودم رو بکشم؟

چرا عزیزم؟

از دست شما می خوام خودم رو بکشم.

چطوری؟

می خوام خودم رو از طبقه پنجم این ساختمون پرتاب کنم پایین.

نه عزیزم. اصلا نیازی نیست شما زحمت بکشی. من الآن به دوستان می سپارم که با یک دستگاه پراید از شعاع صد و بیست و پنج متری این ساختمون عبور کنند، ساختمون خودش میاد پایین. البته صبر کن خودم قبلش مکان رو ترک کنم.

آقا نرین خواهش می کنم. مگه این جا شناسنامه فنی نداره؟

شناسنامه ش صوری هست. یوهاهاها...

ئه...ئه... چی شد؟ یکی به دادم برسه. آقای کااااااارشنااااااااا...

خواندن 211 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.