logo

پنج شنبه, 05 دی 1392 00:00

معرفی طرحهای برتر فولادی کشور

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

همزمان با برگزاری چهارمین کنفرانس ملی سازه های فولادی در روزهای چهارم و پنجم دیماه در هتل المپیک تهران، طرحهای برتر فولادی سال کشور معرفی می شوند 

 

 

 

 

دکتر علیرضا رضاییان دبیر چهارمین کنفرانس سازه های فولادی در گفتگو با خبرنگار شاسا گفت: امسال سال چهارمی است که این کنفرانس به صورت پیوسته برگزار می شود و هدف از برگزاری این کنفرانس این است که که هرچه تحقیقات درباره سازه های فولادی هست در طول سال به طور یکجا عنوان شود و همه بتوانند از آن استفاده کنند.

رضاییان دستاوردهای این کنفرانس را اجرایی دانست و گفت: دانشگاهیان ؛ صنعتگران و مشاوران در این کنفرانس حضور دارند و این کنفرانس در حقیقت به صورت علمی صنعتی برگزار می شود و دو روز طول خواهد کشید.

این استادیار دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سئوال خبرنگار شاسا که چند درصد سازه های کشور فولادی هستند گفت: آمار مشخصی وجود ندارد ولی عمده سازندگان سازه های بلند به خاطر مزایای فولاد به سمت سازه فولادی گرایش دارند به دلیل اجرای ساده تر و حجم المانهای کمتر عمدتا تمایل مهندسان به سازه ای فولادی است.

رضاییان درباره تفاوت رفتار سازه های فولادی و بتنی در برابر زلزله هم توضیح داد: هیج تفاوتی بین سازه های فولادی و بتنی وجود ندارد و هر سازه ای که درست طراحی شوند می تواند در برابر زلرله مقاومت لازمه را داشته باشند و بارهای وارده را نیز طبق محاسبات مهندسی تحمل کند.

وی همچنین از مشارکت مرکز تحقیقات راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه های علم و صنعت، تهران و تربیت مدرس در این کنفرانس خبر داد و گفت :انجمن سازه های فولادی ایران متولی اصلی برگزاری این کنفرانس است.

دبیر کنفرانس ملی سازه های فولادی همچنین از ارسال بیش از 200 مقاله به دبیر خانه همایش خبر داد که حدود 160 تا 170 مقاله به چاپ خواهد رسد . وی همچنین گفت: همزمان با برگزاری کنفرانس از چهره برجسته سال طرحهای فولادی تقدیر به عمل خواهد آمد و طرحهای برتر سال این حوزه نیز معرفی خواهند شد. وی مسابقه عکس نمایشگاه جانبی و کارگاه های آموزشی را نیز جزو برنامه های جانبی کنفرانس ملی سازه های فولادی بیان نمود.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خواندن 139 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.