logo

یکشنبه, 09 مهر 771 11:09

اقتصاد سالم و متعادل لازمه اجرای شناسنامه فنی ملکی

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یک کارشناس مسکن با بیان اینکه باید اجرا، نظارت و صدور شناسنامه فنی ملکی به صورت هماهنگ توسط وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری انجام شود، گفت: بایستی با استفاده از اهرم ها و ابزارهای تشویقی برای شناسنامه فنی ملکی ارزش واقعی ایجاد کرد.

 به گزارش دبیرخانه دائمی شناسنامه فنی ملکی ساختمان، بیت الله ستاریان در آستانه برپایی نخستین هما...

نویسنده : 09197658108 -rad | تاریخ : ٢:۳٩ ‎ب.ظ - ۱۳٩٢/٩/۳٠

()

یک کارشناس مسکن با بیان اینکه باید اجرا، نظارت و صدور شناسنامه فنی ملکی به صورت هماهنگ توسط وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری انجام شود، گفت: بایستی با استفاده از اهرم ها و ابزارهای تشویقی برای شناسنامه فنی ملکی ارزش واقعی ایجاد کرد.

 به گزارش دبیرخانه دائمی شناسنامه فنی ملکی ساختمان، بیت الله ستاریان در آستانه برپایی نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از آنجا که متولی احداث ساختمان، شهرداری است صدور شناسنامه فنی ملکی نیز باید توسط این نهاد انجام شود، اما قطعا شهرداری اختیاری در مورد تدوین آیین نامه های مرتبط و نظارت بر چگونگی ساخت و ساز ندارد.

وی وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری را دارای سه وظیفه روشن و مشخص در ارتباط با شناسنامه فنی ملکی دانست و افزود: وزارت راه و شهرسازی باید آیین نامه های مرتبط را تدوین کند و زمانی که این آیین نامه ها به قانون تبدیل شد، سازمان نظام مهندسی بر اجرای آن نظارت کند و در نهایت شهرداری بر اساس مستندات و مدارک نسبت به صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان اقدام کند؛ به عبارت دیگر قانونگذار، ناظر و مجری باید هماهنگی کاملی در ارتباط با صدور شناسنامه فنی ملکی داشته باشند.

پایان کار ساختمان بدون شناسنامه فنی ملکی ناقص است

ستاریان در ادامه با اشاره به اینکه صدور پایان کار بدون اینکه ساختمان دارای شناسنامه فنی ملکی باشد، کار اشتباهی است، تصریح کرد: در واقع پایان کار ساختمان بدون شناسنامه فنی ملکی ناقص است و باید در پایان کار مشخصات فنی ساختمان در قالب شناسنامه فنی ملکی به صورت دقیق ذکر شود.

این کارشناس تاکید کرد: برای اینکه مندرجات شناسنامه فنی ملکی واقعی باشد باید طی مراحل ساخت و ساز نظارت های لازم از سوی سازمان نظام مهندسی انجام شود و اگر گزارش های لازم به شهرداری ارائه نشود، شهرداری بایستی از صدور شناسنامه فنی ملکی خودداری کند.

ستاریان با بیان این موضوع که باید برای شناسنامه فنی ملکی ساختمان ارزش واقعی ایجاد کرد، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا شناسنامه فنی ملکی دارای ارزش واقعی است و زمانی که  ساختمانی این شناسنامه را دارد، سازنده یا مالک آن می تواند از مزایا و تسهیلات مختلف استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از اهرم ها و ابزارهای تشویقی برای شناسنامه فنی ملکی ارزش واقعی ایجاد کرد، افزود: اگر نهادهای مسئول بخواهند با اعمال روش های اجباری فقط در مورد اجرا و صدور شناسنامه فنی ملکی رفع تکلیف کنند، تنها ارزش کاذب برای این شناسنامه به وجود آورده اند.

ستاریان ایجاد ارزش برای شناسنامه فنی ملکی ساختمان را در یک اقتصاد بیمار کار دشواری دانست و گفت: زمانی که مردم حاضر هستند به بهای تامین سرپناه برای خود و خانواده شان ساختمانی را که شیرازه آن در حال فروپاشی است خریداری کنند، ایجاد ارزش برای شناسنامه فنی ملکی کار بسیار دشواری است.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه در یک اقتصاد متعادل و سالم می توان شناسنامه فنی ملکی ساختمان را با ابزارهای تشویقی مناسب اجرایی کرد، گفت: زمانی که این شرایط به وجود بیاید و شناسنامه فنی ملکی برای مالکان ارزش اعتباری ایجاد کند، مردم حاضر خواهند بود برای ساختمانی که دارای این شناسنامه است، بهای بیشتری را بپردازند.


دسته بندی : اقتصاد سالم و متعادل لازمه اجرای شناسنامه فنی ملکی، شناسنامه فنی، نظارت، صدور شناسنامه فنی ملکی

Read more http://list.persianblog.ir/post/1220

خواندن 193 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.