logo

پنج شنبه, 30 شهریور 771 00:00

تدوین پیش نویس سند استاندارد ملی مصالح ساختمانی

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
درپی درج خبری برروی خروجی صما که درمحتوای آن به نقل ازمعاون وزیرراه وشهرسازی عنوان شده بود مصالح ساختمانی می بایست دارای شناسنامه فنی باشند،مدیرکل دفترنظارت براجرای استاندردهای صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد گفت: مصالح ساختمانی که دارای استاندارد ملی هستند عملا شناسنامه فنی دارند.

 به گزارش خبرنگارما مهندس فریدون بلغاری با اعلام این مطلب درگفت وگو با سایت صما عنوان کرد: شناسنامه فنی ملکی سندی است که درقالب آن مشخصات دقیق فنی مصالح ساختمانی و عوامل اجرایی ذکر شده است،براین اساس مصالح ساختمانی که دارای استاندارد ملی هستند نیزمشخصات دقیق آلیاژ به کاررفته ،مقاومت مصالح و... درقالب آن ذکر شده است که این امر به معنای آن است که آنها شناسنامه دارهستند.

این مسوول درباره اینکه چگونه تمامی مصالح ساختمان می توانند استاندارد ملی دریافت کنند گفت: دراین راستا موسسه استاندارد سفارش تدوین سند استاندارد ملی درحوزه مواد ومصالح ساختمانی را به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی داه است که درحال حاضر به مراحل پایانی تدوین رسیده است.

وی درپاسخ به این سوال که با نهایی شدن تدوین این سند ،ضمانت اجرایی آن وتاثیرآن دراستاندارد سازی مصالح ساختمانی چیست؟ اظهارداشت: تدوین سند مذکور باعث می شود که دیگربهانه تراشی برای تولید مصالح ساختمانی استاندارد وجود قابل پذیرش نباشد.

مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع فلزی سازمان استاندارد ادامه داد: نهایی شدن سند استاندارد  ملی درحوزه مواد ومصالح ساختمانی با حضور تمامی تشکل های مرتبط با این امر شامل سازمان نظام مهندسی ساختمان،شهرداری،وزارت راه و... خواهد بود.

خواندن 144 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.