logo

پنج شنبه, 30 شهریور 771 00:00

آمادگی مشاوران املاک برای اجرای شناسنامه فنی در معاملات

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با تاکید بر اینکه مشاوران املاک حمایت همه جانبه از اجرای شناسنامه فنی ملکی ساختمان دارند، گفت: اگر نقاط ضعف شناسنامه فنی ملکی ساختمان برطرف شود و مردم نسبت به مزایای آن آشنا شوند، اتحادیه کشوری مشاوران آمادگی کامل دارد که برنامه های مدونی را برای اعمال این شناسنامه در جریان معاملات پیاده کند.

 مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار «صما» ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر شناسنامه فنی ملکی در عین دارا بودن نقاط قوت، نقاط ضعفی دارد که باید مسئولان و کارشناسان با برگزاری نشست ها، تعاملاتی در این زمینه داشته باشند تا راهکارهای دقیق و کارشناسی شده ای در زمینه رفع این نقاط ضعف ارائه و تدوین شود.

وی در ادامه افزود: قطعا در جریان برگزاری نشست های تخصصی و کارشناسی، می توان در زمینه چگونگی رفع نقایص شناسنامه فنی ملکی تبادل نظر انجام داد تا یک طرح پخته و کارشناسی شده به مرحله اجرا در بیاید.

قلی خسروی با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم هیچ گونه آگاهی و اطلاعات در مورد شناسنامه فنی ملکی و مزایای آن ندارند، تصریح کرد: همین موضوع موجب شده که مردم در جریان معاملات مسکن، شناسنامه فنی ملکی را مطالبه نکنند و در همین راستا اتحادیه کشوری مشاوران املاک آمادگی دارد که ضمن همیاری در جهت اطلاع رسانی به مردم، برنامه مدونی را برای اجرای هر چه بهتر شناسنامه فنی ملکی تهیه و اجرا کند.

وی لازمه حساس شدن مردم نسبت به شناسنامه فنی ملکی را آگاهی آنها نسبت به مزایای آن دانست و گفت: این موضوع که ساختمان ها به واسطه صدور شناسنامه فنی ملکی هویت دار شوند، به نفع مردم است؛ مثال بارزی در این زمینه کد رهگیری قرارداد است که تا چند سال پیش مردم شناخت کاملی از آن نداشتند و مطالبه ای نیز در این خصوص انجام نمی دادند، اما زمانی که شناخت کاملی از آن پیدا کردند و مشاوران املاک نیز موظف به اعمال آن شدند، مردم در معاملات خود حساسیت ویژه ای نسبت به کد رهگیری یافتند.

قلی خسروی تاکید کرد: در مجموع اتحادیه کشوری مشاوران املاک آمادگی دارد که بخشنامه ای را در مورد ضرورت وجود شناسنامه فنی ملکی در جریان معاملات صادر کند و سامانه ای را به اجرای این موضوع اختصاص دهد.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در پایان گفت: امیدواریم با پیگیری های مسئولان و کارشناسان، شرایطی فراهم شود که نقایص شناسنامه فنی ملکی تا پایان امسال برطرف شده و از آغاز سال 93 کاملا اجرایی شود.

خواندن 122 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.