logo

چهارشنبه, 29 شهریور 771 00:00

شهرداری برای اجرای شناسنامه فنی ابزار می خواهد

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بااشاره به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه براي ارتقای کيفيت ساخت و ساز مسکن گفت: دولت درحوزه تضمیمن کیفیت ساخت وساز صرفا سیاست گذاراست اما تحقق این امر درقالب اجرای طرح شناسنامه فنی ملکی به عهده سازمان نظام مهندسی وشهرداری است.

  به گزارش خبرنگارما کامران رحیم اف درگفت وگو با سایت صما ضمن اعلام مطلب فوق و با اشاره به ضرورت اجرای طرح شناسنامه فنی ملکی ساختمان گفت: اخیرا مجموعه متبوع ما برای کنترل برخی ازساختمانها ورود پیداکرد و پس از آزمایش بتن فونداسیون ساختمان که مهمترین بخش سازه است مشخص شده که میزان مقاومت بتن برخی ازساختمانها یک چهارم استانداردهای موجود بوده است.

این مسوول ادامه داد:براساس استانداردهای تدوین شده میزان مقاومت بتن فونداسیون می بایست 400 کیلوگرم برسانتی مترمربع باشد اما در آزمایش هایی که توسط تیم شرکت ما صورت گرفت مشخص شد درساختمان مورد مثال این عدد 100 بوده است که این امر بیانگر آن است که این ساختمان حتما باید تخریب شود.

وی ادامه داد: باتوجه به این موارد قطعا اجرای طرح شناسنامه فنی ملکی امری ضروری است تا ازبروزمشکلات اینچنینی جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی ومکانیک درعین حال ادامه داد: اما دراینباره دولت صرفا می تواند نقش سیاست گذاررا داشته باشد ولی لازم است مجری این پروژه شهرداری وسازمان نظام مهندسی ساختمان باشد.

این مسوول درباره سوء استفاده برخی ازپیمانکاران ونیزسازندگان ازفقدان طرح شناسنامه فنی ملکی گفت: فقدان این امر باعث می شود که برخی از سازندگان ودست اندرکاران متخلف ساختمان ازاین خلاء سواستفاده کنند وبا پرداختن به موارد ظاهری ساختمان نظیررنگ آمیزی،نماودکوراسیون ،املاک خود را به عنوان ساختمانهای با کیفیت عرضه کنند.

رحیم اف افزود: این درحالی است که ممکن است آن ساختمان ازنظرفنی دارای اشکلات گسترده ای باشد اما متاسفانه باتوجه به اینکه مشخصات فنی وعوامل اجرایی قابل استعلام نیست مردم ناگزیرند صرفا از طریق ظاهر یک ملک خرید کنند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک درباره اینکه بعضی ازسازمانها اراده جدی برای اجرای طرح شناسنامه فنی ملکی ندارند اظهارداشت: به هرحال نهادهای ذی ربط باید هرکدام ابزارلازم را برای تحقق این امر داشته باشند.

وی درباره اینکه شهرداری چگونه می تواند دراین زمینه واردعمل شود گفت: شهرداری برای اجرای شناسنامه فنی نیازبه مهندسان ناظری که توسط ارگانهای ذی صلاح به رسمیت شناخته شده و دغدغه مالی نداشته باشند دارد. 

خواندن 189 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.