logo

سه شنبه, 21 شهریور 771 00:00

دستاورد شناسنامه فنی برای مردم

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با بیان اینکه اگر چه شناسنامه فنی ملکی ساختمان باتاخیر و ناقص اجرا شده است ولی باید تاپایان سال بطور کامل اجرایی شود،گفت: بیشترین دستاورد شناسنامه دار شدن ساختمان ها متعلق به متقاضیان و بهره برداران مسکن است و هر گونه سرمایه گذاری در بخش مسکن نیز باید با شناخت و اطلاعات کافی اجرا شود.

سید مهدی هاشمی در آستانه برگزاری نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان اظهار داشت: سازندگان، بهره برداران و فروشندگان ساختمان باید شناسنامه فنی ملکی ساختمان را جدی بگیرند تا دچار مشکل نشویم. وی در ادامه افزود: صنعت ساختمان در بخش‌های مختلف رو به پیشرفت است اما متاسفانه در بعضی از حوزه‌ها به دلیل نبود قوانین مناسب مشکلاتی بوجود می‌آید که باید با تصویب قواعد و مقررات لازم، عمر و کیفیت ساختمان‌ها را افزایش دهیم و از هدر رفتن ثروت ملی نیز جلوگیری کنیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه مردم یعنی مسکن باید شناسنامه دار شود،گفت: در حال حاضر سرمایه اکثریت مردم کشور مسکن است که باید مسکن نیز شناسنامه دار شود، از جهت اینکه تراز امنیت جان و مال مردم را مشخص و ارزش دارایی آنها را تامین کند.
سید مهدی هاشمی شناسنامه فنی ملکی ساختمان را گارانتی ساختمان دانست و اظهار داشت: در حال حاضر کوچکترین سرمایه های خانواده ها یعنی لوازم خانگی دارای گارانتی است و باید در نظر داشت که شناسنامه فنی ملکی ساختمان گارانتی برای بزرگترین سرمایه مردم محسوب می شود. وی در خصوص معایب شناسنامه فنی ملکی ساختمان گفت: شناسنامه موجود با وضع روز خیلی تطبیق ندارد و بعضی اطلاعات غیر ضروری نیز در آن مشاهده می شود.
سید مهدی هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان شناسنامه فنی ملکی ساختمان صوری نیست و سندی است که حاوی اطلاعات فنی و ملکی ساختمان بوده و توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان صادر می شود که براساس آن چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی باید در شناسنامه فنی و ملکی ساختمان قید شود.

خواندن 126 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.