logo

دوشنبه, 27 آبان 1392 00:00

نظام مهندسی تهران، اولین مجری ماده 33 قانون در کشور

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظام مهندسی تهران، اولین مجری ماده 33 قانون در کشور

صما،گروه نظام مهندسی- سازمان نظام مهندسی تهران تنها استانی است که از ا بتدای امسال ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را به صورت اجبار برای هر پروژه اجرا می کند وهمچنین پیشرو در اجرای نظام نامه ارجاع کار نیز است.

 بر این اساس سازمان نظام مهندسی از طریق چهار ناظر معماری، سازه، برق و مکانیک بر روند اجرای پروژه‌های ساختمانی نظارت کامل و جامعی دارد. البته باید این نکته را نیز متذکر شد که  اجرای ماده 33 قانون نظام مهندسی برای پروژه‌های 3 هزار متر به بالا قابلیت اجرایی دارد.

گفتنی است که این سازمان با داشتن 90 هزار عضو و 50 هزار عضو دارای پروانه به عنوان بزرگترین سازمان نظام مهندسی استان ها شناخته شده است.

این در حالی است که سازمان نظام مهندسی استان تهران پیش قدم در اجرای کامل  نظام نامه ارجاع کار نیز محسوب می شود . نظام نامه اولویت بندی ارجاع کار نظارت بر ساختمان که در گام های نخست اجرایی خود با مخالفت ها وموانعی همراه  بود ،اما به طور کامل و به جد در تهران اجرا می شود.  تمامی این اقدامات که با پیگیری های ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران انجام شده است، در پیشبرد اهداف سازمان و همچنین افزایش کیفت ساخت و سازها که با جان و مال مردم ارتباط مستقیم دارد، موثر بوده است.

در این راستا باید به این نکته اشاره کرد باتوجه به این فعالیت های گسترده و اهمیت سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران به دلیل قرار داشتن در پایتخت کشور، برگزاری انتخابات مربوط به رئیس جدید سازمان و اعضای هیئت مدیره که در هفته آینده صورت می گیرد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و جایگاه رئیس سازمان با توجه به مسئولیت خطیر و مهم وی می تواند در روند فعالیت آتی سازمان نقش بسزایی را ایفا کند. از این رو چگونگی برگزاری انتخابات دوره ششم و انتخاب صحیح و به دور از غرض رئیس این سازمان ارزشمند بوده و درخور توجه است. 

خواندن 643 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.