logo

جمعه, 25 ارديبهشت 1394 00:05

۱۰ استخر شیشه ای دیدنی

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استخر شیشه ای، طراحی استخر شیشه ای، طراحی استخر های زیبا و متفاوت شیشه ای، شیشه در استخر فضای بیرونی،استخر با کف شیشه ای و استخر با دیواره شیشه ای

استخر: در قدیم استخرها یك فضای مستطیل شكل ساده بودند كه اكثر آن‌ها شباهت زیادی به هم داشتند، اما این روزها طراحی استخر و فضای بیرونی خانه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و طراحان برای طراحی استخر‌هایی زیبا و منحصر‌به‌فرد هر روز دست به خلاقیت‌های مختلفی می‌زنند تا بتوانند حیاطی را طراحی كنند كه از هر نظر خاص و منحصربه‌فرد باشد. در این مطلب می‌خواهیم ۱۲ استخر فوق‌العاده خاص را به شما نشان بدهیم تا شما بتوانید از ایده‌های موجود در طراحی داخلی آن‌ها در طراحی و ساخت استخر خانه خود استفاده كنید.

طراحی استخری باریك اما جادار

این استخر باریك كه در حاشیه ساختمان ساخته شده است نمونه‌ای كامل از استفاده حداكثری از فضا در طراحی یك استخر است. یكی از اضلاع این استخر یك دیوار شیشه ای است و از آنجا می توان گیاهان کنار استخر را تماشا کرد.

modern-pool%20%281%29 ۱۰ استخر شیشه ای دیدنی - گروه مشاورین اثرپویش پارس

استخر دیدنی و چشم گیر در طبیعت

این استخر كه فرمی شبیه L انگلیسی دارد امتدادی از فضای داخلی خانه است و و در زیر یك خط یكسان از پشت بام ساخته شده است. سه تا اضلاع این استخر از سنگ ساخته شده‌اند و لبه بیرونی لبه بیرونی آن به گونه‌ای ساخته شده است كه اگر از دور به استخر نگاه كنید انگار كه در طبیعت به پایان رسیده است. این استخر در فضایی ساخته شده است كه دارای مناظر پیرامونی فوق‌العاده زیبا و سبزی است.شنا کردن در این استخر حس و حالی هیجان انگیز مانند شنا کردن در لبه پرتگاه دارد.

beach-style-pool ۱۰ استخر شیشه ای دیدنی - گروه مشاورین اثرپویش پارس

استخری در كنار اقیانوس

این استخر نیز به گونه‌ای ساخته شده است كه گویی تا اقیانوس كنارش امتداد یافته است. به استخر هایی لبه ندارند مانند استخری که در عكس می‌بینید استخر می نهایت می گویند. این استخر از سنگ‌های كوارتز ساخته شده است و نمونه كاملی از استخرهایی است كه در مناطق جزیره‌ای ساخته می‌شوند.

می توانید نمونه کارهای اهالی فن و عکس های زیبای طراحی استخر را در گالری عکس چیدانه ببینید.

contemporary-pool%20%285%29 ۱۰ استخر شیشه ای دیدنی - گروه مشاورین اثرپویش پارس

استخری با لبه‌های موجی

در ساخت این استخر درجه یك و زیبا كه كاشی‌كاری و نورپردازی خیره کننده ای دارد برای جلب توجه و جذابیت بصری بیشتر از لبه‌های منحنی و برش خورده استفاده شده است، به گونه‌ای كه انگار این استخر دارای هیچ نوع چارچوبی نیست. استفاده از این شیوه برای ساخت به دلیل همگرایی و هماهنگی بیشتر با فضای سبز پیرامون آن انتخاب شده است.

contemporary-pool%20%282%29 ۱۰ استخر شیشه ای دیدنی - گروه مشاورین اثرپویش پارس

استخری مینیمال شیشه‌ای

این استخر رسمی از گرانیت‌هایی به رنگ خاكستری روشن ساخته شده است و از یک طرف به دیوار شیشه ای ختم شده است. دیوار سیاه رنگ متفاوت این فضا نقطه كانونی آن است و هماهنگی بسیار خوبی با باغچه و نورپردازی استخر برقرار كرده است.

Glass-Swimming-Pool-House_1 ۱۰ استخر شیشه ای دیدنی - گروه مشاورین اثرپویش پارس

بیشترین استفاده از استخر و حیاط

این استخر ساده و باریكهمان طور که قبلا در مطلب طراحی استخر شیشه ای در زمین کوچک برایتان توضیح دادیم مناسب حیاط‌های بسیار باریک است. همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید در طراحی این استخر بیشترین استفاده از فضای زیر ساختمان شده است. 

contemporary-deck ۱۰ استخر شیشه ای دیدنی - گروه مشاورین اثرپویش پارس

استخر درون شهری

استخری بسیار زیبا كه از استیل ضدزنگ ساخته شده است و در كنار ایوان این آپارتمان شهری قرار گرفته است و به همین دلیل  منظره ای خاص‌ و جذاب‌ از شهر از بالا را پیدا كرده است.

contemporary-pool%20%283%29 ۱۰ استخر شیشه ای دیدنی - گروه مشاورین اثرپویش پارس

استخر نیمه رومی

استخری كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید یك استخر نیمه رومی است كه از سنگ‌های ماسه‌ای و كاشی‌های آبی کمرنگ رنگ ساخته شده و لبه های بیرون زده استخر شیشه ای است. حیاط خلوت و مبلمان فضای بیرونی كنار استخر و فضای سبز موجود در این حیاط و هم‌چنین نورپردازی كلی فوق‌العاده زیبا، این حیاط را تبدیل به یك حیاط رویایی و دیدنی كرده است.‌

keraton-at-the-plaza ۱۰ استخر شیشه ای دیدنی - گروه مشاورین اثرپویش پارس

استخر شیشه‌ای فرو رفته در زمین

این استخر كه در دل زمین قرار گرفته است دارای دیواره‌های شیشه‌ای است که در كنار سطوح چوبی كه آن را احاطه كرده‌اند جلوه‌ای زیبا و دیدنی پیدا كرده است. همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید برای جذابیت بیشتر این استخر در دو ارتفاع مختلف ساخته شده است.

Cantilevered-Pool-Glass-Floor-1 ۱۰ استخر شیشه ای دیدنی - گروه مشاورین اثرپویش پارس

استخر شیشه‌ای معاصر

این استخر شیشه‌ای در یك فضای كاملا مینی‌مالیستی ساخته شده است و همان طور که قبلا گفتیم امکان تجربه ای رویایی در استخر شیشه ای معلق را برای شما فراهم می کند. به جای این‌كه این استخر در سطحی تراز با سطح خانه ساخته شود، در سطوح مختلف با ارتفاع‌های مختلف ساخته شده است و از این طریق این حیاط دارای جلوه بصری بسیار زیبا و منحصربه‌فردی شده است.

نمونه های بی نظیر این استخر های شیشه ای در ایران را که توسط اهالی فن و شرکت های ایرانی ساخته شده در خانه چرخان شریفی ها و استخر شیشه ای ویلای لواسان به شما نشان دادیم.

خواندن 480 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.