logo

یکشنبه, 09 شهریور 1393 00:00

انتخابات پارلمان پایتخت موکول به جلسه علنی

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دومین رقابت احمد مسجدجامعی و مهدی چمران برای ریاست یکساله بر پارلمان محلی پایتخت با آخرین رایزنی های صورت گرفته به جلسه علنی فردا موکول شد.

اگرچه برخی از اعضا در تلاش برای برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران در جلسه غیرعلنی روز گذشته بودند، اما در واپسین لحظات این جلسه با رای اکثریت اعضا تصمیم گرفته شد تا بحث‌های مقدماتی در جلسه‌ای غیرعلنی از ساعت 8 تا 10 فردا و رای‌گیری بین ساعت 10 تا 12 در جلسه‌ای علنی برگزار شود.
به نظر می‌رسد تصمیم برای برگزاری انتخابات در یک جلسه علنی از سوی برخی از اعضا برای اخذ فرصت بیشتر جهت لابی با اعضای مستقل و از سوی برخی دیگر از اعضا برای کاهش احتمال اشتباه در رای‌گیری و جلوگیری از حاکمیت فضای سیاسی به دلیل حضور رسانه‌ها باشد.
به گزارش «دنیای اقتصاد» در حاشیه جلسه غیرعلنی روز گذشته برخی از اعضای شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران رای خود را به کاندید مورد نظر از یکی از دو جناح  اصولگرا (مهدی چمران) و اصلاح‌طلب (احمد مسجد جامعی) اعلام می‌کردند. 
در این میان، برخی از اعضا با خودداری از اعلام رای خود، عنوان می‌کردند: در این دوره رای تشکیلاتی نمی‌دهند و به عنوان عضو مستقل رای خواهند داد.
برخی دیگر از اعضا با استناد به قانون شوراها، برگزاری انتخابات یکساله هیات رئیسه را مورد تردید قرار دادند و خواهان بررسی این موضوع تا جلسه فردا شدند.
با این اوصاف همچون دوره گذشته دو رای سرنوشت‌ساز می‌تواند ریاست شورا را به یکی از دو جناح برای یک‌سال آتی بسپارد. تکیه بر تجربه مدیریت، انتخاب اخلاق مداری و ایجاد مسیر جدید نظارتی گزینه‌های است که اعضا به عنوان معیار انتخاب ریاست این دوره شورا از آن یاد می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

خواندن 68 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.