logo

سه شنبه, 02 ارديبهشت 1393 00:00

10 نکته مهم در چیدمان اتاق خواب

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 

 

 

    يكی از متداول‌ترين فضاهايی كه به يك خانه اضافه میشود يك اتاق خواب بزرگ جديد است. فرقی نمی کند شما يك خانه قديمی در يك محله قديمی بخريد و اتاق خواب آن راحت نباشد یا اینکه بخواهيد برای خودتان بیشتر خرج كنيد و اتاق خواب رویایی خودتان را بسازید.

.

 

 

 

 

 

 


بنابراين دوست داريد چه چيزهايی در اتاق خواب رويايی شما وجود داشته باشد؟ در اين مطلب به 10 نكته اشاره می كنيم كه رويای شما را به واقعيت تبديل میكند.

281186_299 10 نکته مهم در چیدمان اتاق خواب - گروه مشاورین اثرپویش پارس


1. مكان.اولين دغدغه شما درباره اتاق خواب جديدتان احتمالا مكان قرارگيری آن است. تصميم در اين مورد شايد مهم‌ترين تصميمی است كه در اين فرايند خواهيد گرفت. شايد بخواهيد بدانيد كه اگر اتاق خواب شما در طبقه همكف نيست چگونه با مناظر پيرامونی ارتباط پيدا می كند. هم‌چنين به دنج ماندن اتاق خواب و ایجاد هماهنگی چیدمان بین اتاق خواب تان و دیگر قسمت های خانه هم توجه کنید .

با اضافه‌كردن يك اتاق خواب بزرگ به اين خانه، معمار آن يك مسير زيبا را در كنار اين خانه طراحی كرد كه مكملی برای اتاق خواب جديد اين خانه بود و منظره زيبايی برای آن اجاد كرد.  

 281187_235 10 نکته مهم در چیدمان اتاق خواب - گروه مشاورین اثرپویش پارس


چيدمان اوليه اين خانه مزرعه‌ای كه متعلق به دهه 1950 بود دارای سه اتاق خواب و دو سرويس بهداشتی بود كه در يك سمت خانه قرار داشتند. راه‌حل عملی قراردادن اتاق خواب اصلی در سمت ديگر خانه بود. سه اتاق خواب اوليه هم‌چنان سر جای خود ماندند و تبديل به فضايی كاربردی برای كودكان خانواده شدند در حالی كه والدين اين اتاق خواب مجزا را به خود اختصاص دادند.

 281188_204 10 نکته مهم در چیدمان اتاق خواب - گروه مشاورین اثرپویش پارس


سوئيت‌های طبقه دوم را میتوان بر روی سقف ساختمان اصلی ساخت. گاهی اوقات شما مجبوريد يك طبقه به ساختمان خود اضافه كنيد. اگر چنين تصميمی گرفتيد، توجه كنيد كه هنگام ساخت‌وساز طبقه دوم حتما بايد از دستورالعمل‌های ساخت‌وساز پيروی كنيد.

 281189_876 10 نکته مهم در چیدمان اتاق خواب - گروه مشاورین اثرپویش پارس


2. دسترسی به فضاهای بيرونی.وقتی محل قرارگيری اتاق خواب جديد خود را تعيين كرديد، اكنون نوبت به دسترسی به فضاهای بيرونی میرسد. در گذشته دسترسی مستقيم از اتاق خواب به فضای خارجی خانه خيلی متداول نبود. اما امروزه مردم ترجیح می دهند اتاق خواب اصلی در طبقه همكف باشد و يكی از درهای آن به پاسيو و باغ باز شود.

اين اتاق خواب سنتی لوكس دارای يك در پنهان است كه از طريق آن میتوان به پاسيوی مجلل كه دارای يك شومينه فوق‌العاده زيباست رفت.

 281190_909 10 نکته مهم در چیدمان اتاق خواب - گروه مشاورین اثرپویش پارس


3. پنجره‌ها.پس از درها، مسئله اصلی شما پنجره‌ها خواهند بود. مطالعات نشان میدهد اتاق تيره كيفيت خواب را بهتر میكند. اما به ياد داشته باشيد كه شما هميشه خواب نيستيد پس ايجاد تعادل ميان روشنی و تيرگی نيازمند يك برنامه‌ريزی دقيق است.

در اين اتاق خواب بسيار مدرن و شيك، پرده‌های رُل‌شونده بسيار هوش‌مندانه پنهان شده‌اند: آن‌ها به درون چهارچوب موجود در بالای پنجره‌ها رفته‌اند.

 281191_334 10 نکته مهم در چیدمان اتاق خواب - گروه مشاورین اثرپویش پارس


4. منظره‌ها.اگر مناظر زيبايی در برابر اتاق خواب‌تان داريد از آن بيش‌ترين استفاده را بكنيد. مانند اين اتاق حتما نبايد منظره اقيانوس در برابر چشمان شما باشد. مناظری مانند باغ‌ها، استخرها، و حياط‌های چشم‌گير نيز دارای مناظر زيبايی هستند.

 281192_822 10 نکته مهم در چیدمان اتاق خواب - گروه مشاورین اثرپویش پارس


5محلنشستن.يكی ديگر از كارهای متداول ايجاد يك فضای نشيمن در اتاق خواب اصلی است. طراحی اين اتاق خواب به‌گونه‌ای است كه می توان آن را به‌عنوان يك اتاق نشيمن كوچك نيز در نظر گرفت. چنين فضاهايی بسيار آرام و ساكت هستند و می توانيد زمانی را در آن مشغول مطالعه، نوشتن، يا فقط انديشيدن شويد. اگر دوست داريد قسمتی در اتاق خواب خود را تبديل به فضای نشيمن كنيد، می توانيد 50 متر مربع آن را به مبلمان اختصاص دهيد.  

 281193_351 10 نکته مهم در چیدمان اتاق خواب - گروه مشاورین اثرپویش پارس


6. شومينه.يك شومينه می تواند يك نقطه كانونی در هر اتاقی به وجود بياورد. اگر می خواهيد از يكی از آن‌ها در اتاق خواب‌تان استفاده كنيد، حتما با طراح يا معمار خود در مورد ميزان تاكيدی كه در فضا بايد روی آن باشد مشورت كنيد. شومينه سنتی سنگی اين اتاق نقطه کانونی آن است .شومينه‌های گازی مدرن در هر طرح‌ و اندازه‌ای با طراحی و سليقه شما جور درمی آيند.

 281194_770 10 نکته مهم در چیدمان اتاق خواب - گروه مشاورین اثرپویش پارس


7. سقف.اگر اتاقی در خانه شما وجود داشته باشد كه شما گاهی به سقف آن نگاه كنيد، آن اتاق حتما اتاق خواب است. تيرچه‌های مثلثی موجود در سقف جزئياتی جذاب و جالب‌توجه به اين اتاق اضافه كرده‌اند. حتی اگر سقف اتاق شما مسطح است، سقف‌پوش‌های متنوعی وجود دارند كه می توانيد با نصب آن‌ها يك اتاق جذاب و دل‌ربا خلق كنيد. توجه داشته باشيد كه حتی اگر سقف اين اتاق مسطح بود، الوارهای موجود در آن جلوه‌ای زيبا به فضا می دادند.

 281195_350 10 نکته مهم در چیدمان اتاق خواب - گروه مشاورین اثرپویش پارس


8. نورپردازی.اتاق خواب‌ها دارای فضاهای بسيار خوبی، مانند شمع‌دان‌ها و تورفتگی روی سقف، برای استفاده خلاقانه از نورپردازی مصنوعی دارند. دراين اتاق خواب لوكس از منابع نوری مختلفی استفاده شده است. لوستر كريستال آن يك فضای درخشان خلق كرده است، چراغ‌های كناری فضايی صميمی و شخصی به وجود آورده‌اند، درحالی كه نورپردازی موجود در فرورفتگی های سقف جزئيات سقف را بهتر و بيش‌تر نمايان كرده‌اند. شمع‌ها را فراموش نكنيد، هيچ‌چيز بيش‌تر از آن‌ها صميميت ايجاد نمی كند. به‌جای استفاده از كليدهای روشن‌خاموش از كليدهايی استفاده كنيد كه نور را كم‌وزياد می كنند تا هنگامی كه شب‌هنگام از خواب بيدار می شويد احساس نكنيد كه در اتاق بازجويی هستيد.

 281196_757 10 نکته مهم در چیدمان اتاق خواب - گروه مشاورین اثرپویش پارس


9. سرگرمی.بيش‌تر افراد خيلی به داشتن يك تلويزيون در اتاق خواب خود علاقه ندارند، اما برخی عاشق داشتن تلويزيون هستند. به‌دقت به محل قرارگيری آن توجه كنيد و در مورد توكاربودن يا نبودن آن تصميم بگيريد. حتی اگر به تلويزيون علاقه نداريد، موسيقی می تواند سرگرمی خوبی در اتاق خواب باشد. اين كار خيلی ساده است فقط نياز به نصب بلندگوهای بیسيم داريد.

 281197_986 10 نکته مهم در چیدمان اتاق خواب - گروه مشاورین اثرپویش پارس


10. تم.در نهايت، يك تم در اتاق خواب جديد خود به وجود بياوريد. اتاق عكس بالا كه به سبك گرم‌سيری طراحی شده است بسيار يك‌پارچه، منسجم، و آرامش‌بخش است. به طراحی سقف توجه كنيد

 

 

 

خواندن 413 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.