logo

افزايش ايمني كارگاه ساختماني آسودگي خاطردر ايام تعطيلات

 ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و بهروزی در سال جدید برای همه هموطنان لازم به یاد آوری است که رعایت نکات ایمنی بسیار ساده زیر میتواند افزایش آسودگی خاطر همکاران گرامی و ایمنی شهروندان عزیزمان را در تعطیلات نوروزی به همراه داشته باشد .

اطلاعیه سازمان نظام مهندسی :لزوم بازدید از همجواریها قبل از طراحی سازه نگهبان

قابل توجه همکاران محترم

لازم است پیش از طراحی سازه تمامی همجواریها جهت ارائه طرحسازه نگهبانبازبینی شده و هماهنگی لازم با مالک در خصوص انتخاب نوعسازه نگهبانصورت پذیرد.
طرح تایید شده از طرف سازمان بلاتغییر بوده و کلیه همکاران مجری و سازنده موظف به اجرا بر اساس نقشه و همکاران ناظر موظف به کنترل اجرا طبق نقشه تایید شده می باشند.

الزام استفاده از تیرچه های تولید شده توسط تولیدکنندگان دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد

مهندسین محترم

پیرو عقد تفاهم نامه فی مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و اداره کل استاندارد استان تهران مبنی بر استفاده از محصولات ساختمانی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در امر ساخت و ساز و در راستای اجرای مقررات ملی ساختمان و تصویب نامه هیات محترم وزیران به شماره 79880/ت30891 ه مورخ 23/12/1384 ،استفاده از تیرچه­های ساختمانی تولید شده توسط تولیدکنندگان دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، الزامی می­باشد و در صورت عدم تمکین سازنده از اجرای قانون، تخلف مربوطه را به مراجع ذیصلاح اعلام نموده و از ادامه عملیات ساختمانی جلوگیری به عمل آورید . شایان ذکر است عدم تمکین از قانون تخلف محسوب خواهد شد؛قابل توجه می­باشد

انتخاب مهندسان ناظر اختیاری می‌شود

عباس آخوندی در حاشیه بازدید از آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختمان بزرگترین سرمایه ملی محسوب می‌شود چون حدود 30 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها را به خود اختصاص داده، باید تدابیری بیندیشیم و در اجرا به‌گونه‌ای عمل کنیم تا عمر ساختمان‌ها را در کشور افزایش دهیم.
 

اصلاحیه‌ی شماره‌ی یک ویرایش سال 1392 مبحث نهم مقررات ملی ساختمان (طرح و اجرای ساختمان‌های بتن آرمه)

اصلاحیه‌ی شماره‌ی یک ویرایش سال 1392 مبحث نهم مقررات ملی ساختمان (طرح و اجرای ساختمان‌های بتن آرمه)

 استفاده از میلگردهایA4  با تنش تسلیم500 و 520 مگاپاسکال، که در استاندارد ملی3132(تیرماه1392) به ترتیب به عنوان میلگردهای آج 500 و آج 520 خوانده می‌شوند، در طراحی و ساخت همه‌ی انواع سازه‌های ساختمانی(سازه‌های غیر ساختمانی را شامل نمی‌شود) بتن آرمه، به جز دیوارهای برشی ویژه و قاب‌های خمشی ویژه، در صورت احراز شرایط زیر به تصویب رسید.

نحوه تنظیم اظهار نامه مالیاتی و دفاتر مهندسین

همانطور که مستحضرید در سال های قبل توافق نامه ای میان سازمان نظام مهندسی و سازمان مالیات منعقد شده بود که در سال 1394 باتوجه به شکایت دیوان عدالت اداری تمامی توافق نامه های منعقد توسط سازمان امور مالیاتی با دیگر ارگان ها به دلیل برخلاف بودن آن با منافع دولت همگی لغو گردید.

 

 

شوش و میمند ثبت جهانی شدند

پرونده‌های شوش و میمند از ایران در اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو مورد بررسی قرار گرفت و شوش به‌عنوان قدیمی‌ترین شهر مسکونی دنیا ثبت جهانی شد.

برچسب‌ها

نامه دکتر منوچهر شیبانی اصل به رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان درخصوص استفاده از مجري ذیصلاح

منوچهر شیبانی اصل، مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ای به اکبر ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان کرد: بر اساس ماده 10 تصویب‌نامه هیئت وزیران در سال 1383 (بند 2-4-2 مبحث دوم مقررات ملی ساختمان – نظامات اداری)، مجری ساختمان در زمینه اجرا دارای پروانه اشتغال بکار از وزارت راه و شهرسازی است..

طراح بلندترین برج‌های جهان کیست؟

برج الخلیفه دبی با ارتفاع 828 متر، بلندترین سازه جهان بوده و 227 متر بلندتر از دومین سازه جهان یعنی برج سلطنتی ساعت مکه است.

مهاجرت معكوس با احداث «باغ‌شهر»

دولت‌هاي آلمان و آمريكا براي توقف روند مهاجرت به شهرهاي بزرگ و مادر، تجربه شكست‌خورده دست‌كم دو دهه پيش خود و برخي كشورها را كنار گذاشته و موفق شدند از طريق تبديل مناطق شهري كوچك و متروك به «باغ‌شهر»، جريان انتقال جمعيت را براي تنظيم نسبي حجم ساكنان شهرها، «معكوس» كنند.

برچسب‌ها

ابلاغ قانون انتقال پایتخت

قانون انتقال پایتخت تحت عنوان قانون امکان‌سنجی انتقال مرکز سیاسی- اداری کشور، ساماندهی و تمرکززدایی از تهران در چهار بند از سوی رئیس دولت یازدهم به وزارت راه و شهرسازی برای اجرا ابلاغ شد.انتقال پایتخت چند سال است که در دولت‌های مختلف مطرح می‌شود اما تاکنون با واکنش‌های گوناگونی روبه‌رو بوده است. آنچه مسئولان امر معتقدند این است که هیچ پژوهشی در این زمینه انجام نشده است.

راز گرم شدن حمام شیخ‌بهایی تنها با یک شمع/ توقف تعمیرات حمام

اصفهان- حمام شیخ‌بهایی با راز نامکشوف خود یعنی گرم شدن منبع حمام با شمعی که همواره روشن بوده، تبلور هنر معماری و ذهن خلاق ایرانیان در طراحی بناها است؛ موضوعی که سالها ذهن دانشمندان جهان را مشغول کرد.

زیباترین خیابان جهان

خیابانی با نام "رائو گونکالو د کاروالیو" در پورتو آلگره برزیل به دلیل پوشیده شدن با شاخ و برگ درختان خود به عنوان زیباترین خیابان جهان شناخته می شود.

صفحه1 از224